tisdag, maj 22, 2012

Keep on walking!

Det är väääääääldigt tidigt nu. Okristligt tidigt om nån frågar mig. Om jag inte vore fågelskådare förstås, de kanske går upp tidigt men det är jag inte. Jag är mer av en ofrivillig "fågelhörare" och har retat mig sedan 04.42 på de satans skatorna som passar på att bli osams i trädet utanför mitt sovrumsfönster.
När så klockan plingade 05.10 var det ju bara att stiga upp. Redan vaken so to speak.
Inte på bästa humöret. Inte det mesta vaken jag varit heller.
Men alldeles strax är kaffet klart och det finns hopp om livet igen.
Har jag tur hinner sovränderna försvinna från kinderna också innan jobbet. Tar nämligen sin lilla tid. Mirakelkrämen jag inhandlat för dyra pengar gör INTE sitt jobb.
Men först: "ska bara" släppa av en tonåring som ska på skolresa.
"Va"?
"Tänker du köra ända fram till skolgården"????????????
"Ja, det tänker jag, ska byta ett par ord med din lärare"????
"Men AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH"!
"Aa mig hit och Aa mig dit....... nu är jag ju en snäll mam............"
"AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH"!
Ja.
Verkar ju bli en bra dag!
Och som Spader Madame skrev igår: Keep on walking!
Yes.
I do!


4 kommentarer:

  1. love you! vi har precis kollat på aladdin och druckit kaffe. ladda talafonen, jag ringer ikväll!<3

    SvaraRadera
  2. Nå, körde du ända fram eller? Hälsa dotra när hon ringer ikväll! Kram!

    SvaraRadera
  3. Men huuuur piiiinsam är du egentligen? Köra ända fram?
    Haha, jag hade gjort likadant...
    Finaste tisdagen till dig!
    Kram

    SvaraRadera