lördag, maj 26, 2012

I syrenernas tid!

Efter en trevlig kväll längs Memory Lane med forna arbetskamrater är jag tillbaka på radhusgatan. Det var himla trevligt att träffa alla igen och jorrå, vi kände igen varandra. Liksom likadana fast lite mer grått här och där, kanske inte lika smärta och smidiga som "förr" men vad tusan??!!! Det ska ju synas att man levt och lever.
Om alternativet är att få ett face som Schenkenberg, uttryckslöst och stelt så, nej tack!
Sen, hans "tvättbräda" är ju helt ok men det är en helt annan historia..............
Idag är en lugn dag. Lite pyssel. Lite fix. Som vanligt. Tid att läsa bloggar, bl a Cickis som lottar ut en jättefin väska. En långpromenad. Kaffe i solen. En tur till en plantskola. En ledig dag.


I syrenernas tid..................

Farmors gamla symaskin hittade jag när jag röjde i förrådet. Den fick såklart flytta in igen.......................


...... och "ska bara" dammas av och putsas upp så blir den finfin igen!


Som av en händelse stod den här raringen och ropade på mig i en affär.
Kommer passa som en smäck på farmors symaskin till slut.


1 kommentar:

  1. Mamma hade också en Singer trampmaskin. Men jag minns att det bara var svart och guld på den. Mamma brukade ta bort drivremmen och så byggde vi koja inunder. Koja med inbyggd gunga.....:-)

    SvaraRadera