fredag, maj 18, 2012

Hemligt fika

Jobbat lite, klämdag till trots. Solen skiner och kidsen har klippt gräsmattan och grejat på altanen lagom till hemkomsten. Bra jobbat där!
Nu är ju jag en luttrad mamma och det var inte utan att jag för en sekund, en mycket kort sekund, undrade just:
"Vad är haken"?
Men. Ingen hake så här långt utan helt enkelt en kopp kaffe sittandes på en STOL på altanen. Hur trevligt som helst ju.
Å andra sidan har det inte gått någon nöd på mig, att immundiga kaffe och kaka sittandes på en filt på altanen ger lite picnic-feeling och det är ju aldrig fel. Har dessutom inspirerat gårdens barn som också suttit med mig på filten och fikat. Det är helt otroligt vad mycket man får sig till livs när jag man sitter sådär på backen med en hög småungar. Man lär sig både det ena och andra.
Till exempel vad pappor säger när de hamrar sig på tummen.............
Eller vad mammor säger när de bränner sig på plåten när de ska ta ut bullar ur ugnen........
Eller vad föräldrar säger när man inte vill sova när de säger att man ska sova..........
Eller vilka hemska monster det bor i soprummet!
Men.
My lips are sealed! Det är mellan dem och mig!

2 kommentarer:

  1. Diskretion en hederssak..... :-)
    Snälla mammor brukar få snälla barn och även om arbetet kanske inte var så tungt så är gesten desto tyngre. Snyggt jobbat Cinabarnen. (Och nu vet ni hur lite som krävs för att göra morsan nöjd....)

    SvaraRadera
  2. XXX: din hälsning är framförd! ;)!

    SvaraRadera