lördag, juli 07, 2012

Största möjliga tyssssssstnad!

En lördag mitt i sommaren. Lite sol. Lite moln. Sovandet går ...... så där. Helst dagtid men man får tvinga sig att komma in i rätt banor igen. Vaknar klockan två på nätterna och tycker att det är morgon.....
I natt låg jag och lyssnade på regnet. Sommarregn. Lät vackert. När jag sa det högt sen fick jag onda ögat av grannen, det har visst regnat massor när vi har varit borta. Men vi, som inte fått en droppe regn på tre veckor, kunde njuta av det vackra med sommarregn. Nu skiner solen igen och värmer skönt.
En annan sak jag uppskattar med att vara hemma är tystnaden! I storstäder som Los Angeles och San Francisco är det aldrig tyst. Sirener, bilar, skrik, prat, skratt, det är ljud dygnet runt. Här är det fantastiskt tyst. Jag njuter!



2 kommentarer:

  1. Ja tysnaden är inte att förakta. Inte regn heller, om det inte regnar för mycket vill säga ;)
    Här ser det just nu ut som det ska dra ihop sig till åska...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tystnaden är helt underbar!
    Jag ska lägga mig snart, är helt bedövad av trötthet.

    SvaraRadera