lördag, juli 21, 2012

Sommarlördag

Idag sov jag länge. Har inte riktigt hittat rytmen efter USA-resan, kom lite ur slag med nattsömnen. Därför passade jag på idag när jag inte hade något alls att passa att sova som kroppen ville. Det var skönt.
Håller även tummarna att jag kommer orka klippa gräset idag. Det är då sannerligen behövligt.
Mitt trötthetssyndrom har spökat lite igen, till exempel när jag nu kommit igång med träning så reagerar kroppen med sjukdomskänsla och det är så trist.
Jag vet ju att jag inte alls är sjuk men jag får ont i halsen, ledvärk och feberkänsla. Då är det dags att backa lite men inte för den sakens skull lägga sig på soffan. Behöver ändå vara igång.
Det är ett tag sedan jag kände av symtom, har lyckats hålla det skapligt i schack men rätt som det är kommer det smygande och påminner om att det finns där i bakgrunden.
Det går inte att sova bort, det är en annan trötthet, mer som "nu är det verkligen slut på energi" och så går batteriet ned på noll. På några sekunder.
Men idag skiner solen och det går att ladda med solkraft i trädgårdssoffan. Kanske till och med slår till med ett dopp! Det ÄR ju sommar!

7 kommentarer:

  1. Ja, det är sommar och vi ska på loppis :)

    SvaraRadera
  2. Ezter: Loppis är kul! Hoppas du gör några fynd!

    SvaraRadera
  3. Sommar brukar ge lite mer energi. Hoppas det kan hjälpa något?

    SvaraRadera
  4. Skepparpsgården i Haväng, kan nog vara det du kallar Ravlunda, gränsar ju till skjutfältet.

    SvaraRadera
  5. Du har ju en del annat i bagaget nu som kan utlösa utmattningen. Var rädd om dig.

    SvaraRadera
  6. USA har en förmåga att rubba sönshemat... Själv envisas jag med att vakna kl 7 fast jag har semester. Jag vill sova till i alla fall kl 8,30

    SvaraRadera
  7. Bra att du är så förståndig att du backar när du känner att det blir för mycket. Sköna stunder i trädgårdssoffan kan det väl aldrig bli för mycket av. Vår sommarvärme försvann hastigt och olustigt. 10 grader är inte vad man vill ha så här mitt i juli.

    SvaraRadera