torsdag, juli 05, 2012

My man!

Back in buisnes. Fort som tusan. Visserligen semester fortfarande, Thank God men nu är det tvätta hit och tvätta dit, planera mat, handla och laga den. Hej sommarvardag! Mitt i allt går jag ändå med ett flin på läpparna när jag tänker på vad vi varit med om. Så är det. Varje resa lämnar spår och just nu lämnar den här resan visserligen synliga tröttspår i fejjan men inuti. Ujujuj!
Man blir stark och modig av att resa och stark och modig är precis vad jag behöver vara. Och är ju. Egentligen. Glömmer det så lätt. Gammal vana att underskatta mig själv.
"Knasboll" säger jag då till mig själv och tänker ju att det är nya tider nu.
Fyra månader själv med kidsen i radhuset varav tre veckor på resande fot på andra sidan jorden. Har ju funkat och rent av stundtals gått finfint så det kommer ju resten också att göra. Så klart.
Husvakten har dessutom hållit radhuset i perfekt skick, vete tusan om gräsmattan varit så fin någonsin????  Och städat var det när jag kom hem så allt är frid och fröjd. Lunken återkommer.
Visserligen vaknade jag klockan fem i morse och fick sällskap av Store Bror. Vi är lite ur led med tiden. Milt uttryck, tidiga morgnar är annars inte vårt signum men vad mycket man hinner med???!!!!!
Precis när jag går mellan huset och tvättstugan slår det mig:
Ernst?!
Vart har han tagit vägen?
Ingen sommar utan "Sommar med Ernst" väl?
Hinner knappt tänka "Ernst" förrän Stora Syster kommer galopperande och meddelar
"Mamma"!
"Sommar med Ernst börjar i kväll"!
TADA!
Perfekt tajming. Hem från resa, pack upp och tvätta, åka till affären och köpa jordgubbar och ladda:
SOMMAR MED ERNST!
He´s my man!

4 kommentarer:

  1. Nilla: Tackar!!!! Inte Ernst???? Alls??? ;)!

    SvaraRadera
  2. He he, lustigt. Jag skrev just ett inlägg på min blogg om denne man! =)

    SvaraRadera
  3. Underbart att inse att man blir lycklig av att resa - och att komma hem! Fina Cina, du klarar ju allt!

    SvaraRadera