tisdag, juli 10, 2012

Städa hit och städa.... helst inte.

Det regnar idag. Alltså en perfekt dag för städning. Gah! Vad jag avskyr att städa. Inte någonstans tycker jag att det är roligt. Förrän efteråt. Det tar bara så fasligt lång tid innan jag kommer till "efteråt" eftersom jag har en tendens att hitta på lite andra projekt under tiden.
Därför.
Har jag även satt tonåringarna i arbete. Vilket bara i sig kräver rätt så mycket arbete så jag blir alldeles matt och inte orkar ta tag själv i moppar och trasor. Ack ja.
Det var lättare att vara på resande fot tillsammans. Om jag säger så........
Å andra sidan är det fortfarande semester. Latheten kan få vara befogad. Är det inte rent av lag på det? Lata semesterdagar??????

2 kommentarer:

  1. Vi kör hem torsdag kväll, kalas fredag och lördag, ner igen på söndag. Kommer du något???????????????

    SvaraRadera