torsdag, juli 26, 2012

Glada nyheter är glada nyheter

Idag har det ramlat in några positiva besked i radhuset. Det gillar jag!
Ett av beskeden kom från Försäkringskassan. En av aktörerna i min Haverikommission. Ett besked som gör att jag får förlängd rehabilitering så mina lediga onsdagar förbliver mina i två månader till!
Hur glad och lättad blir man inte då?
Jo. Väldigt glad och lättad.
Sådär så det känns. Skönt. I hela kroppen. För nu kan jag släppa den funderingen och koncentrera mig på jobbet, hemma, sjukgymnastiken och inte tänka "tänk om...." och oroa mig för ork och ekonomi.
Nu vet jag! Jag behöver lite mer tid att komma igen och den nya handläggaren lyssnade på mig och läkaren. Det finns alltså hopp!
Ett annat besked gällde ett gymnasieval. En ung man har fått en "Välkommen till oss"-hälsning från den gymnasieskola han ville gå på och log med hela ansiktet när det kuvertet sprättats färdigt. Sånt värmer ett mamma-hjärta!

5 kommentarer:

  1. Åh, grattis till er båda!

    Jag fick programmet för bokmässan i brevlådan idag, det var också kul.

    SvaraRadera
  2. Grattis både till dig och din fina unga man :)

    SvaraRadera
  3. Jag sitter här med ett leende på läpparna och gläds med er. Vad roligt!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så glad jag blir av att läsa dina glada nyheter..

    Och så blir jag imponerad av att du paddlat kajak och "vält runt"???? Paddlat kanot har jag, men att sitta fast i kajaken och åka runt, UNDER vattnet, nej där går gränsen! Jag skulle dö! :)

    Kram!!!

    SvaraRadera