måndag, oktober 30, 2017

Den lille mannen .....

..... i mitt liv, Lilla N, är här i arla morgonstund. Det ska skjutsas till dagis på väg till jobbet. Vi tar även Store Bror med oss som ska på ett mottagningsbesök två våningar under den ömma moderns arbete så logistiken är noga uträknad. 
Hur i himlens namn fick jag iväg fyra kids innan arbetet? Och hur hann jag ens till jobbet? tänker jag i jakten på att klä på Lilla N. 
Men jag jobbade ju natt, mötte dem påklädda av fadern i dörren, ”bara” att lassa in dem i bilen och köra till dagis och fritids innan jag åkte hem och sov tills de kom hem, hämtade av fadern. Logistik på hög nivå även då. Och som mormor tänker jag att det är ok att vara lite ringrostig. Småbarn, det var länge sedan! Men en härlig start på den här veckan, barnbarnsgos innan jobbet! 

2 kommentarer:

  1. Bästa starten på dagen! Men nog har man funderat på hur man fått ihop det, en gång i tiden...

    SvaraRadera