tisdag, oktober 17, 2017

Trädet på yttepyttetomten

Jobbat halvdag. Mycket att göra, räcker inte till. Halvtidjobbandets eviga gissel. Prioriterar. Stryker. Delegerar. Att delegera är ju en rätt skön känsla!
Åkte raka vägen hem i finfint höstväder. Kändes lite konstigt, i fyra veckors tid har jag ju tagit svängen förbi en avdelning innan hemfärd men inte idag!
Hemma väntade Lilla Systern med nybryggt kaffe, vi fikade, jag dammsög och nu är det rast, vila. Ligger i sovrummet och lyssnar på stora trädet utanför fönstret, det höstprasslar i grenverket och solgula löv dalar ned på backen. Jag gillar att ligga och lyssna och att se på mitt träd. En lugn stund. Because I'm worth it! 


2 kommentarer:

  1. Absolut det bästa med hösten. De vackra färgerna.

    SvaraRadera
  2. Så skönt! Ja, jag har träffat henne, kramat henne, sen har hon åkt vidare till storasyster och pappa. Hoppas hon fattar att hon behöver hjälp att bearbeta detta!

    SvaraRadera