lördag, oktober 28, 2017

Sista lördagen i oktober

Idag for jag till salongen där Lilla Systern jobbar och blev klippt. Hon passade även på att noppa mina ögonbryn. Väldigt smärtsamt om någon frågar mig, tårarna rann och jag nös, ideligen. Min nysnerv sitter i ögonbrynen .....
Efter det tröstshoppade jag en ny vinterjacka på Intersport, en svart, lite längre täckjacka då jag även behöver ha det varmt om rumpan i istider. För några dagar sedan köpte jag även en ny kappa så nu ska det provas ordentligt i radhuset. Har fortfarande inte riktigt vant mig vid att kunna prioritera mig själv utan tanken på att bävernylonsoveraller in masse behövs till kidsen sitter djupt rotad. Nu är jag tämligen bombsäker på att ingen av dem skulle ikläda sig ett dylikt plagg och så klart fixar de sig själva. Fattas bara annat. Den där tanken att fixa till andra först, ligger enbart hos mig och jag jobbar på det. Att handla två ytterplagg inom en vecka är bra träning!
Sonen har för övrigt spelat handboll idag. De förlorade men han var med i laget och det var största vinsten!!!
Stora Systern agerade hejarklack och rapporterade till övriga familjen, nästan direktsändning! 
Nu väntar en god middag och Så mycket bättre! Så mycket bättre kan man inte ha det så här sista lördagen i oktober. 

2 kommentarer:

  1. Härliga nyheter!!! Heja👏🏻 Att prioritera sig själv är svårt. Jag måste erkänna att jag flinade lite när jag såg dem framför mig, i vuxen åker, iklädda bävernylonoveraller😂

    SvaraRadera
  2. :)! De kanske skulle göra succé!

    SvaraRadera