fredag, oktober 06, 2017

Simma lugnt!

Fredag. Simfredag. Orkade 700 meter efter fyra timmars sömn. Urusel på att sova. Konditorifrukost. Lyx.
Dagens fråga: var ska jag husera tills städerskorna meddelar att de är klara?
I-landsproblem. Jag vet. Känns konstigt att skriva, har aldrig haft en städerska ...
Jag har frågat hur lång tid de trodde att det skulle ta. 
"Det beror på skicket i bostaden" var det ärliga svaret. 
Jahaja. Med tanke på hur ugnen och fönstren ser ut så typ, jättelänge!
Men jag kan nog roa mig, jag! I eftermiddag ska det i alla fall fikas, fredagsfika på en inglasad balkong.
Sen, när jag kommer hem ska det piffas i det städade radhuset. Nya kuddfodral, nya gardiner, ny matta i köket. Ännu mera fredagsmys!

4 kommentarer:

  1. Det låter bra iaf! Lite kul de trodde det var en flyttstädning. Kan du boka dem sen en gånga varannan vecka eller en gång i månaden för lite vanlig städning, så du bara tar det nödvändiga övriga veckor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska kolla lite priser, det känns som en tjänst jag behöver o skulle må bra av!

      Radera