torsdag, oktober 05, 2017

Ups and downs

Dagens up: Bokat storstädning. Tills i morgon.
Dagens mittemellan fast det går att lösa: Det ska plockas undan så firman har så mycket "fria ytor" som möjligt. Så var gör jag t ex av alla förpackningar med golv som ligger under min säng? Häcksaxen bakom soffan? Grillkolspåsen bakom vardagsrumsgardinen? Fiskespön bakom skänken …. Jag kom hem nyss, 19:53. Ja, ni hör ju. Storstädning är behövligt. (sluta blogga, börja plocka ….)
Dagens downs: En jobbig händelse sitter som sten i mitt bröst men måste hanteras. Fast jag bara vill skrika och springa ifrån så står jag pall. Står kvar. Av villkorslös kärlek. Mitt i en storm. 

Dagens "måste jag få sagt": Var rädda om varandra!

3 kommentarer:

  1. Nu blir jag orolig... Vill krama er riktigt hårt!
    Mitt i allt, bra med storstädningen, men röja, det är ju det värsta med städningen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugnare idag! Städningen känns fantastiskt bra! Bra beslut av mig! 😉. Att röja var verkligen pest, firman trodde det var en flyttstädning! Vi redde ut begreppen o de städar som bäst! Kram!

      Radera
  2. Oh, så bra beslut där! Med städningen. Och, såklart, en varm kram <3

    SvaraRadera