onsdag, oktober 04, 2017

Mamma, katter och storstädning

Dagarna går och idag, när solen skiner här, känns allt lite lättare. Bästa mamman var här en liten stund igår kväll och det var skönt att se henne. Jag låg i soffan under en filt och hon satt bredvid, ivrigt uppvaktad av katten. Mamma gillar inte katter varvid en smärre brottningsmatch utbröt då och då eftersom katten prompt ska sitta i mammas knä! En stunds babbel, gråt och skratt med mamma livade i alla fall upp mig. 
Idag funderar jag på att dammsuga köksgolvet. Det skulle behövas, sannerligen, men vete katten om jag orkar det? Fönstren ska vi inte tala om .... så det gör vi inte. Mamma tipsade om att det finns städfirmor. Har aldrig anlitat någon men känner att tanken gror lite. Tänk att komma hem och det är städat?! Jag börjar nästan gråta av bara tanken! Så skönt det vore. Tror jag ska ta tag i det .... 

2 kommentarer:

  1. Det tycker jag du ska! Städning har ju ingen hög prio just nu, kan vara skönt att någon annan tar tag i det då!

    SvaraRadera