söndag, mars 22, 2009

Va? Vem? Ja..... just ja!

Vi tittade på film, älskade Sambon, Stora Syster och jag, "Flaschdance" från 1983.
1983, oh, det var länge sedan! Vet ni hur häftigt det var? Ja, DÅ alltså!
Nu skulle vi inviga Stora Syster i denna dansfilm. Efter en stund blev konversationen något virrig framför skärmen:

"titta, men, det är ju hon som................Dirty dancing du vet........"!
"Va, Dirty dancing....... nej... men...va, ja kanske .... men var inte hon.... med han...."?
"och HAN, han är ju med i den där filmen som.... kommer du väl ihåååååååååg... där dom, du vet, skulle.......... "
"Nej, var han? Det kommer jag inte ihåg".
"Det hade jag kommit ihåg. Ha. Jag var på semester i få se nu....... Skottland.....???? Nej, Spanien... och då var han populär för......... ja vad var det han hade gjort nu då"?????
"åh titta, nu kommer den där scenen där hon........ kommer du ihåg"?
"Det är ju så häftigt.... va? men va? Var det så"?
"och han........ hahaha..... vad ung han ser ut"!
"vilka kläder"!
"hahahaha........ tänk att vi såg ut så"!

Då hörs Stora Systers röst:
"Kommer ni ihåg det, hur ni såg ut då, allt annat verkar ju ha försvunnit"?

Förvåning!
Inte kan väl jag hjälpa att mitt förut så knivskarpa minne för skådisar och filmer har gått ned på sparlåga?
1983! Vet du egentligen hur länge sedan det faktiskt ÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRR!!!!

Jag såg klart filmen. Under tystnad.
Inuti huvudet fortgick konversationen, nu med mig själv:
"men sjuttsingen också..... vad heter HON nu då"?
"hon var ju med i ....... serien där ..... åh"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar