onsdag, juli 15, 2009

Lära för livet.....

"Man lär så länger man lever" är ett välkänt uttryck och det är ju härligt att förkovra sig kan man tycka. Från gårdagens och dagens läxa har jag följande lilla lista att förmedla. Håll tillgodo:

  • Saltkar från ICA håller INTE tätt om det står ute i ösregn,
  • Min syn har blivit sämre? inser jag när jag för tredje morgonen i rad snubblar omkull på min morgonpromenad. Resultatet av denna motionsrunda skall ju vara en slimmad kropp (så småningom, så småningom) INTE ett svullet knä, en stukad ankel, en skrapad armbåge. Ju!,
  • Det gör ont när olivolja stänker upp på armen från ugnsfasta formen med bakad potatis.....,
  • Kattungen Martini har konverterat från gullig kattbebis till fullfjädrar jägare där bytet, en näbbmus, ivrigt presenteras för matte I SOFFAN....
  • Att läsa sjökort och följa en farled på böljan blå är INTE lika lätt som att styra ut på E4.an och följa den från Stockholm till Helsingborg,
  • Jag tycker om att vara till havs. Mitt balanssinne tycker något HELT annat = sjösjuka. Vafalls?! När stannar bryggan....... Snälla?! Stopp!

8 kommentarer:

  1. Det är så skönt när andra delar med sig av sådan livsnödvändig kunskap. Livet blir ju så mycket enklare för oss andra när vi kan undvika att göra samma misstag.... ;-).
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahhaaaa Tycker somarn har hittat hem till dig .
    Fina bilder på dig och sambon ser sååå mysigt ut.

    (nu hamnar du på min blogglista så jag hittar till dig lättare)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Sköna insikter du fått..då vet man att man lever i alla fall..o att det e sommar..ja ens älskade familj kan vara en underbar prövning...

    SvaraRadera
  4. Det är bra att veta litet om livets vedermödor så att man aktar sig litet... KRAM!

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka äventyr.
    Jag ser också mycket sämre idagsläget än för några år sedan.
    (ser sämre ut också för den delen..hehe)

    Hoppas du mår bra nu iallfall.
    Kram
    /A

    SvaraRadera
  6. Man tackar för lärdomarna, skönt att inte behöva göra dem själv... Är så till åren kommen att jag KAN lära mig av andras misstag.

    Hoppas att du mår bättre nu, att saltkaret håller tätt och att katten lärt sig vad matte gillar.

    Markattan

    SvaraRadera
  7. Kim P: "Vassego"! ;) Kram!
    JennyRingblomman: Jag och den här sommaren gillar verkligen varandra! Blogglista, detsamma! See you! Kram!
    Engelsson: Jag lever i allra högsta grad! ;) Kram!
    Spader Mamdame: Ja, vad var det hon sa, Ronja? "man ska akta sig för onödan"! Ibland behöver man visst springa lite rätt på för att fatta... ;) Varm kram tillbaka till dig!
    Ännelaij: "Mitt i ett äventyr".... Tackar! Jo, lite bättre!
    Markattan: Jo men visst är det lite skönt när andra gör.... ;)
    Engelsson: Tack detsamma!

    SvaraRadera