tisdag, juli 21, 2009

Att vara

Älskade Sambon har åkt till Stora Staden för att jobba igen efter endast en veckas semester. "Underbart är kort" tycker jag och längtar redan efter mer semester tillsammans. När man lever som vi gör, mesta tiden på var sitt håll, är de här veckorna, helgerna, dagarna och stunderna tillsammans lite heliga. Men den här veckan är det bara katten och jag på landet. Mina yngsta barn har fortfarande sommar med sin pappa och de äldsta är tillbaka i Lilla Staden men de klarar sig själva med lite telefonsupport.
Igår plockade jag blåbär. Ja, katten Martini skuttade runt benen på mig hela tiden, tog sats ned från en trädstam och hoppade på mig. Hon var väl som kattfröknar är mest. Hon är ju bara sju månader. Hmmm. Sen fångade hon möss. Som hon bar in i huset!
Idag har jag gått en runda i skogen och badat i havet. Sitter en stund på verandan och njuter av solen, det är skönt i lä för det blåser mycket. Snart är det dags för lunch och att handla i affären på en Annan Ö med svärföräldrarna to be.
"Vad gör du hela dagarna" frågar Stora Syster som tycker det verkar tråkigt att sitta själv i en stuga på en ö.
"Jag är" svarar jag och tittar på min dator, mina målarsaker, böcker och korsord.
"Jag är".

10 kommentarer:

  1. Det är en trevlig känsla att bara få vara.......

    SvaraRadera
  2. Inte alls fel, tycker jag att det låter som ändå... KRAM!

    SvaraRadera
  3. Verkar vara helt underbart att "bara vara"! Det är nog den bästa medicin en själ kan få. :-)

    Så Martini är också en jägare? Vår Zlatan (röd 2-årig hankatt) är en helt otrolig jägare som ser som sin livsuppgift att leverera näbbmöss flera gånger om dagen. Större möss och fåglar käkar han upp men de här små näbbmössen vill han ju bara roa sig med. :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Alldeles för få människor som kan den konsten...

    Att vara! Inte ständigt göra.

    Ha det fortsatt gott!

    SvaraRadera
  5. O vad det lät bra..Jag är..så ska jag säga i fortsättningen när folk undrar vad jag gör ..ja bilderna på sjön blev bra..måla du bara..blir säkert bra..kram

    SvaraRadera
  6. Att bara vara låter underbart.
    Inte tråkigt alls.
    Läsa böcker, promenera, tänka, fotografera det är kvalitetstid.

    Kram
    /A

    SvaraRadera
  7. Cicki: ... och något jag behöver mer på!
    Spader Madame: Inte fel alls! Kram!
    anbam: Jag hoppas det ska hjälpa mig vidare! Hm... Kunglig hovleverantör av näbbmöss... Martini gör anspråk på den titeln... ;)
    S o F: Ja, att räknas fast man inte GÖR något! Mer än att vara som är ett görande så gott som något!
    Engelsson: Målar redan! Kram!
    Ännelaij: Fast det känns lite förbjudet, fast det struntar jag i! Kram!
    Daniel: JA! Jag är! JAG! Kram!

    SvaraRadera
  8. Godmorgon på dig..hoppas du får en riktigt fin bara vara dag idag..kram

    SvaraRadera
  9. Det är nog då man laddar batterierna, får kraft och ork igen. Det ska du unna dig. Och det gör du ju förstår jag.

    Lev väl

    Markattan

    SvaraRadera