måndag, juli 06, 2009

En bra dag

Jag är med Stora Syster i Stora Staden ett par dagar. Vi shoppar, fikar, äter, shoppar igen och pratar, pratar. När vi sitter på ett fik och dricker kaffe slår det mig hur stor hon blivit. Klar med andra året på gymnasiet, sommarjobb, pojkvän och, ja, dricker kaffe. Visst, vi ses nästan varje dag hemma men det blir lite speciellt att umgås någon annanstans än på hemmaplan. Det är trevligt att umgås med barnen en i taget ibland. Så mycket jag får höra, så mycket jag anförtros. Det är en gåva. Jag tycker om det!
Ikväll, när jag satt helt slut i fåtöljen efter shoppingturen blev jag överraskad med glass och jordgubbar. Vilken perfekt avslutning på en mycket bra dag!

9 kommentarer:

  1. Det är härligt med förtroenden! Och en massa fika!! :o)

    Snyggt parasoll!! Måste vara som att sitta under ett riktigt träd! :o)

    SvaraRadera
  2. De där speciella stunderna är guld värda....:-)

    SvaraRadera
  3. Artikeln var inte inne i Expressen idag.. det kanske blir i morgon.. who knows!!
    Härligt att hon lämnat kvar spikmattan så du kan använda den.. Ja, man kan bli lite beroende av den.. Hahaha..
    Hoppas att du har bättre väder än jag, för här i Umeå öser regnet ner och det är skitkall blåst.. Brrr.. Min 2:a semesterdag!! *suck*

    SvaraRadera
  4. Pia: Förtroenden är guld! Tidningsjakten fortsätter alltså! I Stockholm är det molnigt idag men rätt ok varmt. Det har regnat.
    Cicki: Ja! Guldkorn!
    S o F: Stunder att minnas helt enkelt!

    SvaraRadera
  5. Visst e det förunderligt o se dem förvandlas till vuxna människor..jag har bara två ungar hemma nu..både vemod o fascination väcker det..kram

    SvaraRadera
  6. Låter som om du haft ett par verkligen härliga dagar! Underbart!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, vad mysigt det låter! Kul att även stora tjejer kan överraska sin mamma med jordgubbar :) Härligt att ha den där tiden att se fram emot även fast den just nu också är fantastisk! Passa på och njut av er egentid! Kram kram

    SvaraRadera
  8. Engelsson: Förvandlingen är underbar att skåda! Oftast! ;)
    Anbam: Ja, igen! Njuter i fulla drag.
    2BarnsMamman: Ja, även stora tjejer kan ibland när andan faller på! ;)

    SvaraRadera