tisdag, juli 14, 2009

Ett "Må-bra"-recept

Sommaren rullar på. Dagar kommer och går. Den här veckan har Älskade Sambon semester, hans barn har fullt upp med sin sommar, mina barn är med sin pappa i Andra änden av landet och jag, jag tänker som så att:
OM det hade gått bra med min arbetsträning i våras och OM jag hade börjat jobba halvtid 1 maj, så hade jag faktiskt haft semester nu. Mycket semester och komp-tid finns innestående sedan tre år tillbaka, så planen i våras var ändå att ha långsemester näääääästan hela sommaren. Efter de djupdykningar jag gör i mitt mående då och då har jag ändå bestämt att "just nu följer jag planen. Just nu har jag semester". Så då har jag det!
Därför har Älskade Sambon och jag åkt ut till ön. Och härifrån vill jag dela med mig av ett alldeles eget komponerat må-bra-recept. Så klart kan ingredienserna bytas efter eget tycke och smak men här är mitt:

1 st Älskad Sambo
1 st något sliten, trött mamma
1 friarbänk
1 solnedgång
1 flaska champagne
1 skål jordgubbar

Ingredienserna blandas efter tycker och smak och avnjutes med eftertanke och en "här och nu-känsla":

En Älskad Sambo.....


..... en något trött, sliten men just nu, nöjd och glad mamma......


....en friarbänk......



... en solnedgång......



...en flaska champagne och en skål jordgubbar.

10 kommentarer:

  1. Låter som ett alldeles underbart recept. Helt perfekt för just dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Men du va! Vilket fantastiskt recept. Och så väl värd du är det. Grattis till dig, för semestern och kärleken.

    Markattan, glad för din skull

    SvaraRadera
  3. Vad fint.
    Det finns inget bättre än kärleken.

    Många kramar
    /Annelie

    SvaraRadera
  4. Haha underbart..ditt recept sopar mattan med mitt..måste provas..

    SvaraRadera
  5. Hej Cina! Jag blir "lite" avundsjuk på champagnen, gubbarna, bänken, sambon osv. :-)

    Skönt för dig att ha detta när annat kanske mer sviktar. Jag har läst ditt inlägg om funktionsbedömn. osv. Jag hoppas att det blir något bra för dig. Två steg framåt och ibland så små så att de inte syns. Det kommer att bli bra! Jag tänker på dig!

    Kram Christina

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder!
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag är full av beundran över ditt sätt att tackla livet :-).

    SV: Ja, visst hade det varit häftigt att få sätta tänderna (händerna?) i det där huset?? Tror att det hade kunnat bli hur fint som helst.
    Min bror har varit in i det och han berättade att där står kvar en massa gamla möbler och på vinden hänger kläder på en torklina... Spooky.
    Glöm inte att skriva och berätta för mig vad du tyckte om boken sedan! :-)

    SvaraRadera
  7. Vilket bra recept!!! O vilka vackra bilder!! :o)

    Du får gärna "sno" från min 50-årsfestplanering.. Redovisning kommer efter helgen!! :o) Kram!

    SvaraRadera
  8. Låter som ett gott recept, hoppas att det smakar.;0)
    Jag ska nog komponera ihop ett eget, kanske snor lite från dig.;0)
    Kram

    SvaraRadera
  9. You go girl! Semester it is, den bästa sommaren ever... ser helt fantastiskt ut! PUSS!

    SvaraRadera
  10. Det enda jag har av allt det där är tillgång till en bänk! :-)

    SvaraRadera