onsdag, februari 03, 2010

Deal!

Älsklingen och jag gör en deal. En enkel deal kan tyckas. Om/När han ringer från Stora Staden ska jag svara. Det är viktigt att den dealen hålls av mig. För HAN ringer. Kollar läget, peppar lite, kollar läget igen, peppar lite, berätta något som hänt på jobbet, hälsar från jobbarkompisarna som jag ju känner väl.
Måste mobiler vara så tunga? 1000 kg ju.
"För helvete. Jag hatar det här" skriker jag, inuti. Ingen annan hör.
Ligger i soffan inlindad i filt igen. En lila. Jag har en röd sjal också. Färger, värm mig!
Datorn är röd.
"Ska du verkligen skriva att du mår så dåligt", ängslig fråga från en vän.
"JA. Det ska jag".

I morgon har jag tid hos Arbetsförmedlingen. OM det finns ett jobb som soffliggare så tar jag det! Låt det bli mitt! Allt annat känns lite oöverkomligt just nu. JUST NU! Snart är det bättre! Snart! Idag ser jag i alla fall att det snöar. Ett framsteg. Jag har märkt något utanför bubblan!

12 kommentarer:

  1. Käraste Cina!

    TACK för att du skriver! Tycker det är underbart att du orkar sätta ord på det som så många av oss trillar ner i ibland.

    Jag hoppas det går bra hos arbetsförmedlingen. Själv ska jag dit på fredag och ångesten kommer krypande redan nu.

    Stor varm kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror också det är viktigt att du skriver. Dels för din egen skull men också för att andra ska förstå hur det kan vara. Älskad sambo är underbar som gör sådana dealar med dig, även om dealarna känns jobbiga ibland. Håller tummarna för att det ska bli bra imorgon.

    Själv ska jag nu på mammografi och sedan fika med en kompis som jag inte träffat på evigheter. Det känns bra.

    SvaraRadera
  3. Att skriva kan i många fall vara den bästa medicinen.
    Låter som den älskade delson är en mycket klok man. Hoppas det bär iväg uppför snart för dig. Jag skickar många varma tankar till dig och önskar att jag kunde ge dig lite av min energi.......

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig! Jättebra att du sätter ord på dina tankar! Din Älskade verkar vara en underbar man!
    Många tankar och kramar i alla de färger till dig! Mest solgula tror jag, det är den färgen jag själv längtar mest efter!

    SvaraRadera
  5. Lyft dina tunga armar... en bra deal som du och sambon har tycker jag.... Keep on lifting... Översättes: Fortsätt lifta?

    KRAAAAM!

    SvaraRadera
  6. Klart du ska tala om hur dåligt du mår. Vi måste få en chans att peppa dig och trösta. Jag skulle också vilja ha det där jobbet som soffliggare...:)
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Helt rätt av dig att vara öppen och skriva precis som det är, hur du mår och så. Om det känns rätt för dig.

    Tänker på dig och hoppas mötet går bra.

    Markattan

    SvaraRadera
  8. Lilla, goa, härliga du! Skriv,skriv, skriv...ner allt det svarta och jobbiga! Låt det komma ut, det behöver du. Du har ju oss här, både som ett plank och stöttare! =)
    Kramar om lite extra i det tunga mörka och hoppas att ljuset snart kommer! =)
    Bra deal förresten! <3<3
    KRAAAAAAM!

    SvaraRadera
  9. Du beskriver din depression så uttrycksfullt. Att uttrycka i ord vad man känner är värdefullt för ett tillfriknande. En dag spricker bubblan och du kommer ut ur "mörkret"
    Ha det så bra du kan.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  10. Vilken klok man du har. Och det är klart att du ska ut med det du känner.
    Lycka till i morgon!
    Jag ska tänka på dig.
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Anbam: Ord är min livboj! Håller tummarna för fredagen! Kram!

    Cicki: Tack Cicki! Fika med kompis, det är mysiga stunder!

    Klimatflyktingen: En klok man har jag! Tack för din omtanke, det värmer!

    Ezter: Solgult är varmt och bra! Tack!

    Spader Madame: Jag liftar tills jag kommer till målet! Absolut! Tack för kramen!

    Gafflan: Peppning, det är bra! Tack!

    Markattan: Tack för din omtanke!

    Osloskånskan: Nårjekramen mottages tacksamt!

    Afrodite: Tack! Kram!

    Viola: Bubbelsprickan är efterlängtad!

    Carina: Tack!

    SvaraRadera