tisdag, februari 16, 2010

Moderna tider

Så här i "moderna tider" med familjer hit och dit kommer det sig att Store Bror just ikväll firar sin födelsedag hemma hos sin pappa. Jag fick rå om honom i morse och i lördags var det ju firande här. Men det slår mig att det faktiskt är hans första födelsedag någonsin som han firar ifrån mig. Mycket ska vi vänja oss vid. För en stund sedan ringde han och rapporterade om presenterna, det har önskats sig pengar till något tv-spel och det verkar vara i sikte nu. ATT han ringer är den finaste presenten till mig. Att meddela sig med omvärlden har hitills inte varit hans prio nr 1 som för så många barn med Aspbergers Syndrom. De är liksom där de är för stunden. Men, han gör framsteg med stora mått i stort sett varje vecka och det värmer ju förstås ett mammahjärta.
Annars har just semmeldagen passerat utan en endaste semla. Tänka sig. Sen, att vi bakade och hade semmelfrossa i lördags. DET är en annan historia!

9 kommentarer:

  1. Så mysigt att han hörde av sig. Sådant blir man verkligen glad över!

    Hos oss blev det semlor i dag!

    SvaraRadera
  2. Znogge: Jag blir så väldigt glad och överraskad!

    SvaraRadera
  3. Det var fina presenter - både till mor och son! Här var det också tomt på semlor idag. Vi får ta igen det nån annan dag! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag åt semlor på jobbet och nu ikväll är det snart dax igen.

    SvaraRadera
  5. Jag kan känna sån sorg i hjärtat när jag tänker på att inte få ha sina barn hos sig alla dagar. Jag vet ju att det är vardag för många och hamnar man i den situationen är det ju bara att gilla läget. Jag förstår att du blev glad när han ringde :)
    Jag ser att Per-Anders fått i sig sex!!! semlor. Det är ju nästan värt en OS medalj, haha.
    Visst gillar jag semlor men en i gången räcker :)
    Kram vännen

    SvaraRadera
  6. Man ska nog aldrig sluta att förvånas över sina barn oavsett om dom har Aspbergers Syndrom eller om dom bara är "vanliga" förvirrade tonåringar. Så himla gulligt av honom att ringa :))
    En semla blev det :)
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Åh, det var väl den bästaste presenten för en mamma! =)
    Semmeldagen flöt lugnt förbi här med...inte en endaste semla i sikte! Jag glömde bort helt enkelt. Och inte hade vi semmeldag i lördags heller, som vissa andra. =) Men idag...idag är det minsann min egen semmeldag, har jag bestämt! =)
    Kram på dig och hoppas att din dag blir ljus och fin!

    SvaraRadera
  8. Låter som att mamman också fick en bra present! KRAM!

    SvaraRadera
  9. Semlor kan ätas när helst andan faller på! (Och när de finns i att köpa...)
    Så mysigt att han tänkte på sin lilla mamma!

    SvaraRadera