måndag, februari 01, 2010

På hal is

Deppiga bubblan har trätt sin huva över mig och det är bara så tungt att vara. Jag vet att det blir så ibland, det är bara att rida ut stormen. Jag har skrivit om det förut och det är svårt med depressioner, det syns ju liksom inte utanpå. Det svarta, det som klöser och förlamar, det sitter inuti. Där inuti finns ju må-bra-känslor, viljan att leva ett bra liv och det blir en kamp. Man SKA ju må bra, det ÄR ju bara att ta sig i kragen, livet ÄR ju sånt, det GÅR upp och ner.
I know. Jag vet. Je sais. När man har en depression i systemet blir bara de här dalarna så fruktansvärt djupa. Som raviner. Med höga, kala, kalla väggar och när man ropar längst där nere ifrån så ekar det mest och ljudet studsar bara runt, runt. Deppiga bubblan förvränger också mina egna ord med ett eget översättningsprogram. Det jag säger låter mest segt, svart, dumt och ja, inte som mig. Så då blir jag tyst.
Stunder tas tillvara. Det är bra och viktigt. En sån stund hade Lilla Syster och jag igår. Eskorterade av Älsklingen tog vi en skridskotur. Jag tror att det nog är en av de finaste skridskobanor som finns. Liten men naggande god!


Här, vid detta underbara "ljusträd" åkte vi skridskor igår!
Kallt men vackert!



Lilla Syster hade full kontroll på "grillerna".


Gulligaste skridskobanan i stan!

16 kommentarer:

  1. Hoppas att du snart kan klösa dig upp igjen. Skickar massor av varma kramar till dig och tänker på dig! Krammm Laila

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ravinen inte är så bred, även om den är djup. Varma goa tankar kommer til dig här.
    Kram Mona

    SvaraRadera
  3. Den är tung att bära den deppiga bubblan men jag tror att ibland är det som om man måste få vara där en liten stund...fundera och älta.
    I alla fall så har ni en väldigt fin skridskobana :)
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att stormen bedarrar redan idag. Du är en tapper riddare, det har jag förstått.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Usch ja. Jag vet vad du pratar om... Det är skitjobbigt. Ta vara på dig och njut av de bra stunderna...
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Det är jobbigt och tungt, men du kommer upp igen! Bara att åka skridskor på den vackra banan med gosiga Lilla Syster måste ju vara några steg upp!
    Tänker på dig (er alla) och försöka sända positiv energi!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Skickar en bamsekram! Vackra bilder! Tänker att allt ska bli bra -det ska det! Massor. massor att vara glad för!

    SvaraRadera
  8. Hoppas också att ravinen snart låter dig komma upp!
    Härliga skridskoturer kan det ju bli fler av i alla fall, med den gulliga lilla banan :O)

    SvaraRadera
  9. Säger som de andra, hoppas du snart tar dig upp igen. Ljusträdet är ju enormt vackert. Skickar bamsekramar som kanske hjälper lite grand i alla fall.

    SvaraRadera
  10. Åååh vilka vackra bilder!
    Livet utanför är aldrig så vackert såsom när livet är svårt.

    Tyvärr vet jag det.

    Många kramar
    /Annelie

    SvaraRadera
  11. Och du, när du är ute ur det tunga, svarta och svåra, då kommer du leva och känna så mycket mer glädje än utan den här erfarenheten. Så är det för mig varje dag. Och det är en ynnest, att glädjas fast vardagen ibland är grå och trist.

    Markattan, hoppas du snart är där

    SvaraRadera
  12. Men vilken underbar skridskobana! Det borde vara det perfekta stället att hämta kraft från.

    Så ledsen att höra att du inte mår bra. Visst är det förjäkligt hur lätt man kan trilla ner igen. Men du kommer upp igen vännen! Det gör du.

    Har fått veta idag att Bus nu har ytterligare två bokstäver att lägga till sin samling. Förutom ADHD och TS har han även AS. Ännu så länge känner jag bara lättnad. Många års kamp är över men det kommer väl antagligen en dag då jag får ett bryt och tappar fattningen.

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Hoppas du kan klippa klorna på det där som klöser i dig och ta dig ur ravinen. Tänker på dig! Kram!

    SvaraRadera
  14. Vilka fina bilder! Nu blev jag sugen på att åka skridskor.

    Men jag vill också säga att man inte alls SKA må bra hela tiden. Det vore helt onaturligt.

    SvaraRadera
  15. Laila: Tack! Kram!

    Klimatflyktingen: Tack Mona!!!!!

    Gafflan: Visst är skridskobanan fin!!!!!

    Speja: Tack för kramen!

    Stort och Smått: Samlar på bra stunder! Tack!

    Ezter: Tankar värmer!

    Spader Madame: Massor att glädjas åt! Absolut! Tack för din omtanke!

    Pillargontanten: Planer finns på fler skridskoturer!

    Cicki: Bamsekramar hjälper absolut!

    Ännelaij: Visst är det vackert! Och svårt! Kram!

    Markattan: Så är det! Helt klart!

    Anbam: På väg!

    Pia: Klosax framtagen! ;)

    Nilla: Nä, inte alltid må bra. Men lite mer lagom???? ;)

    Spader Madame: Tack igen! Värmer!

    SvaraRadera