fredag, januari 29, 2010

Fredagsmys

Fredagar är bra dagar. Särskilt den här fredagen. Vad sägs om
  • att ha besiktigat bilen och den blev godkänd?
  • att överklagan till F-kassan gått igenom med vändande post?
  • att Stora Systers balklänning nu hänger på galge i hennes rum och väntar på 13 maj? (ni som känner mig förstår precis. PLANERING är inte mitt "middle-name" så detta är en ovanlig situation, att ha varit ute i GOD tid).
  • att mötet med Store Brors skola gick över förväntan och han utökar undervisningen i "vanlig" skola med ytterligare en dag från nästa vecka?
  • att jag slipper vara hejarklack klockan åtta i morgon bitti? Handbollsmatchen är flyttad till 11.30.
  • att jag idag fått besked om att arbetsträning är i sikte. Möte om det NÄSTA fredag.
  • att Älsklingen slirar hit från huvudstaden och jag längtar, längtar jättemycket! Här ska kramas!
  • att jag fattar precis att det är fredag för Store Bror dammsuger och sjunger ".... nu är det fredagsmys...."
Ja. Sannerligen. Idag är det Fredagsmys!

15 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina inlägg. Konstaterar att så här hade jag det för 30-35 år sedan. Vad tiden går fort. Kan faktiskt sakna lite av din "bekymmer" livet kan bli lite enahanda när hushållet består av 2 personer. Ska kanske tillägga att Försäkringskassa och arbetsförmedling är inget jag saknar, jag menar familjegemenskapen med alla dess skiftningar. Fredagsmys - läste jag någonstans stt det var ett av de nya ord som skulle med i svensk ordlista.
    Fredagsmys ska det bli här också.
    Vad sägs om rådjurssadel, och herrn lager middagen.
    Ha en bra och trevlig helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Wow, vilket flyt. Vad härligt. Jag gläds med dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart när man känner att det inte är så jäkla motigt heeela tiden, att man kan få en fredag där allt liksom klaffar. :)

    Njut av resten av dagen och hela helgen!

    Här blir det också fredagsmys, ska t o m få till en filmkväll med hela familjen är det tänkt. :)

    Ha´en underbar helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. TREVLIG HELG!!! Så härligt när livet visar goda dagar!!! krammmm

    SvaraRadera
  5. Låter som en helt perfekt fredag! Kul när allt klaffar!

    SvaraRadera
  6. Den här känslan är du väl värd.

    Kramas mycket med mannen som kommer hem

    Markattan, också nöjd

    SvaraRadera
  7. Hoppas det blev en mysfredag som planerat!

    Tack för gratulationer :)

    SvaraRadera
  8. Jo, det något visst med fredagsmys.

    SvaraRadera
  9. Polargrevinnan: Rådjurssadel! Mums! Och SÅ gott när någon annan lagar maten! Trevlig helg till dig med! Kram!

    Cicki: Bästa flytet på länge! Kram!

    Osloskånskan: Tack detsamma!

    Anbam: Dagar som klaffar är guld värda! Kram!

    Laila: Njuter! Du med! Kram!

    S o F: Thank you! Trevlig helg till dig med! KRam!

    Ezter: Mmmmm. Nästan ovant! ;)

    Markattan: Många kramar blir det!Kram!

    Knaada: Japps. Det blev som tänkt!

    Per-Anders: Ja, härligt liksom!

    SvaraRadera
  10. shit vilken fredag! Hoppas att kvällen blev lika bra och att du även fick lördagsmyyyys! =)

    SvaraRadera
  11. Men åh så härligt med lite fredagsflow!!! Det unnar jag dig verkligen..
    Ska bli spännande att se vilka tavlor du lägger ut!! Kram!

    SvaraRadera
  12. Vilken bradaglista! Härligt!!
    Hoppas det braiga håller i sig.
    Ha en trevlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Åh, va härligt det låter!
    Och grattis till ditt och datt!

    SvaraRadera