söndag, januari 17, 2010

Sportsöndag

Det är söndag idag. Sportsöndag. Store Bror ska spela handboll och resten av familjen ska heja på. Vi har förhållningsregler, eller mamman har, d v s jag. Inga högljudda hejarop, ingen våg och inga busvisslingar. Pah! Precis som jag skulle ..... ???!
Lilla Syster ska ta andra vaccin-sprutan och det får väl också räknas in i tema "sport" då hon är spruträdd och då rakt inte vill. Älskade Sambon har viskat något om en tur till Stora Köpcentret efteråt och jag låtsades då inte att jag hörde. Om en tanken på en topp eller ett nytt skärp kan få henne att vara go och glad idag, så må det vara hänt.
Det är bara -1.5 grader här idag så jag har lovat mig själv en promenad och sen ska de inramade tavlor ska hängas upp. Lite galleri-känsla så här på blanka söndagen!

6 kommentarer:

  1. Ja, varför skulle det vara fel med en topp eller ett skärp om en liten spruträdd behöver muntras upp?
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Inte roligt att vara spruträdd. Hoppas det går bra...

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick ihop söndagen och att du får en bra måndag! Kram =)

    SvaraRadera
  4. Det är mååååndag morgon! Hoppas att helgen varit bra -nu kör vi! Bästa året ever is on it's way...

    SvaraRadera
  5. Nilla: Inte fel alls! Gammalt skräp som jag har med mig. Inte handla i "onödan"........

    Znogge: Tack för omtanken! Det gick jättebra!

    Afrodite: Söndagen gick ihop! Måndagen i full gång! Kram!

    Spader Madame: Åh! Tack! Behövde dina uppmuntrande ord. Verkligen! Ja, nu kör vi.......

    SvaraRadera
  6. Underbart att höra att fler än jag kan bli barn igen. Inte lätt när ilskan rinner över men det viktiga är ju att reda ut saken efteråt.

    SvaraRadera