fredag, januari 08, 2010

Kattfasoner

Jo men nu varejusåatt.... mamman skulle ha sovmorgon idag. Inte en unge eller karl hemma så långt ögat når borde ju bädda för ostörd sömn och få vakna utsövd och pigg. Jag glömde visst att vi har katt. En kattfröken som tyckte att natten var slut 04.56 genom att anfalla mina fötter under täcket, jama väldigt, krafsa ur jorden ur olivträdets kruka och därefter klättra i nämnda träd. Som är alldeles för litet för en klättrande kattfröken. Trädet står i sovrummet och jag famlade upp i mörkret för att avstyra det hela. Det slutade med en klarvaken mamma med stukad lilltå. Aj! Och suck! Vad tänkte jag på när vi skaffade katt?
Nu haltar jag runt i radhuset, packar det sista inför avfärd och tänker att det är då för väl att det inte är jag som ska dansa ikväll. De högklackade stövlarna är bortvalda, denna ömma tå gör sig bäst i breda, bekväma skor. Och katten? Ptja, efter vår lilla dispyt vägrade hon att gå ut för det är ju så kallt ..... nu ligger hon bekvämt hoprullad i bästa fåtöljen och sover. Hårt. Ack ja!

12 kommentarer:

  1. Same, same, but different :O) Här rök en amaryllis i golvet....

    SvaraRadera
  2. Hahaha...förlåt, men jag kan ju se scenariot framför mig...och det blev en ganska kulig syn...=)
    Hoppas tån mår bättre och att du hinner med en power-nap (precis som katten) under dagen! =)
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Glömde säga: Trevlig helg tillönskas dig oxå! Och jodå, jag mår bättre idag! =)

    SvaraRadera
  4. Små kissemissar... Ut mitt i natten! Hade en galen katt för länge sedan som rev mig i näsan en tidig morgon för den skulle ut. Jag har ärret men icke katten kvar.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att turen till stora staden har varit toppen och att tån mådde bättre efter en liten strax... KRAM!

    SvaraRadera
  6. Ursäkta att jag ler, stort. Elvis älskar också mina fötter när jag har dem under täcket. Lägger jag dem däremot en bit utanför täcket så lägger han sig och sover bredvid dem. Alternativt svimmar han av doften.

    SvaraRadera
  7. Jag som så gärna vill ha en katt, men har glömt allt vad de kan ställa till med. Hade en gång en fin misse, som grannen påstod hade grävt upp hans tulpanlökar. Ex-maken såg till att Cilla försvann - sorgligt.
    Herrn och några barnbarn är allergiska så någon katt blir det inte - tyvärr - skulle gärna bli anfallen under täcket, dock inte allt för tidigt.
    Ser att du har en trevlig helg framför dig - härligt.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Men så typiskt! Hoppas tån mår bättre och att katten skäms (inte så troligt va?!)! Och inte minst att ni får en supermysig helg! Stor kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du haft det bra i Stora staden.. Är lite avundsjuk för att du fått se Riverdance.. Det låter som en perfekt start på året!

    SvaraRadera
  10. Hej, Cina! Jag läser om din busiga katt och jag känner en liknande busfröken här. Vi bor i lägenhet och när vädret tillåter är hon på balkongen. Nu har det ju varit så himla kallt men det tycks inte hon bry sig om utan tycker att jag ska öppna i nattsärken och släppa ut henne i kylan annars ylar hon. Pust! Hoppas det går över eller att det blir mildare snart. Kram Christina

    SvaraRadera