måndag, januari 25, 2010

Svar på ..... allt?

Den här veckan är en planerad vecka, det hänger till och med en matlista på kylskåpsdörren. Så, om det kommer förbi någon och känner sig hågad att laga mat så är det klappat och klart, handlat och förberett, bara att hugga tag i kastruller och pannor.
Antar att denna "någon" blir jag i vanlig ordning. Mitt andra namn är visst "någon" har jag märkt.
"Kan någon hämta mig efter träningen" är en vanlig fråga i det här hushållet och eftersom jag för det mesta är den ende med körkort hemma så ja, "någon" kan hämta.
"Har någon sett min mössa"?
"Någon tagit min mobil"!?
"Har någon sett lappen jag ska lämna i skolan i förrgår?
"Har någon sett locktången"?
"VAR är mina skridskor"?
"Näe, någon har tagit mina benskydd".
"Någon " har sett och noterat och kan därför svara. Vid närmare eftertanke har jag visst ett helt radhus i huvudet. Hur är det möjligt? Kan man gå på avvänjning? Så att jag åtminstone låter bli att svara och de får lära sig att leta själva?
Bara en fundering en sketen trist måndag i slutet på januari. Nästa måndag är det visst februari. Thank God!

10 kommentarer:

  1. Det är nog en sån där mamma-grej att vara "någon" som har full koll på det mesta.

    SvaraRadera
  2. Mamma Någon har väl alla hört talas om. Märkligt att det är så många med det namnet.

    Markattan

    SvaraRadera
  3. Vad var det nu den där boken hette nu igen..."När familjens arbetsledare säger upp sig" eller nåt sånt, har jag för mig.

    Tydligen kan man som mamma säga upp sig från den uppgiften - tänk om man bara hade vetat det... ;)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. "Någon" finns i detta hus också. Utrustad med måsögon och koll på det mesta ;)

    SvaraRadera
  5. Cicki: Ja, det är nog så det är!

    Markattan: Många Mamma Någon är vi!

    S o F: Ett besök till bibblan alltså! Här ska lånas bok!

    Gafflan: För att inte tala om vilket minneskort vi har!

    SvaraRadera
  6. Hahaha...det där känns igen BIG TIME!!! Det värsta är ju att "någon" snor sina barns mobiler och benskydd...;)
    Kram och hoppas din tisdag blir bättre, även om det då inte är februari än...=)

    SvaraRadera
  7. Haha, om man ska låta bli att svara får man nog ta sån där bred tejp och tejpa runt huvudet ett varv. Ungefär på huvudet där munnen sitterdå.

    SvaraRadera
  8. Ja, den där Någon känner man ju igen.
    Ibland känns det ju som om man har drivit ett hotell med all uppassning och markservice som man gjort.

    Fast..det har varit roligt emellanåt också.

    Låter inget bra med migrän..inte alls bra..hugaligen.
    Och JA! sanrt är det februari och lite närmare våren..ska bli så skönt när solen börjar värma.

    Kram

    SvaraRadera
  9. "Någon" är nog alla mammors "middle name" :)
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Ja, man är definitivt "någon" härhemma.. eller som jag brukar kalla mig EncykloPia!! ;)

    SvaraRadera