tisdag, januari 05, 2010

Tankepaus

Jag som vanligtvis har mål i mun så det räcker, har drabbats av bloggtorka. Hur kan det komma sig? Är det månne det nya året som stökar? Med förväntningar....
"Nu är det dags att....."
"Så blir ditt nya liv............."
"Fixa bästa året ever............"
Kanske det. Jag befinner mig mitt i mitt vanliga liv och märker inte så stor skillnad. Jo, att en ny almanacka hänger på väggen och är än så länge ganska tom. Det är skillnad.
Precis när jag tänkte mig summera 2009 ramlade 2010 in och jag blev alldeles stum.
Nä. Jag sippade inte för mycket "champanage" på nyårsfesten och stumnade av den anledningen. Man kan minsann få så man tiger ändå! Om man går i terapi t ex. Som jag gör. Då gör man "genombrott" ibland. Med det menas att man kommer någonstans med terapin, att det börjar hända saker. En anledning till att gå i terapi är just att man vill ATT det ska kunna hända saker. Andra saker än de som redan har hänt. Helst. Det är arbetsamt. Jag hoppas att det lönar sig.
Så, vid närmare eftertanke är det nog inte bloggtorka jag har. Jag funderar, fnular, vrider och vänder på ett och annat. Så är det! Eller som Karlsson på taket sa: "Jag filurar"!

UPDATE: Det var visst "fifilurar" han sa, den gode Karlsson....

8 kommentarer:

  1. För de flesta är det väl så att livet bara rullar på. Det där med genombrott i terapin känns igen. Jag grät mig igenom 1½ års terapi. Men det lönade sig. Numera känns livet ganska bra. Fast jag ville nog helst vara lite rikare.....:-)

    SvaraRadera
  2. Det hör till att det blir så!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja jag hoppas att det lönar sig för dig, och att det innebär något bra - till slut...

    Varma hälsningar!

    SvaraRadera
  4. Bloggtorka -been there done that. Allt har inte heller en given plats på bloggen. Ett tips är att bli kortare...

    Typ: Älskar. Kallt!

    Vem ska säga emot? Kortare än twitter. Terapi är bra grejor, fast jobbiga.

    Stor, stor kram!

    SvaraRadera
  5. China, du funderar, vrider och vänder = du är på väg, det händer något, terapin kommer att hjälpa dig, ha tålamod.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. BRAVO Cina, du kan! Du vill! Ni kan! Ni vill! Jag är med! Långt bort, men jag är med!

    SvaraRadera
  7. jadu...här fifiluras det oxå...på hög nivå och om både ditt och datt...=) Det är väl så de ska va...kanske...=) Kramelikram

    SvaraRadera