söndag, januari 24, 2010

Film i sikte

Färgen röd var ett bra tips. Mötet i fredags gick över förväntan. Den Nye Handläggaren var helt olik det ärkepucko som ringde förra veckan och jag har idag nytt hopp om framtiden. Jag träffade helt enkelt rätt människa på rätt plats vilket jag uppskattar mycket.
Förvisso har jag fortfarande synpunkter på varför en av läkare bedömd icke frisk människa ska vara inskriven på arbetsförmedlingen, men åt det går ju intet att göra just den här dagen. En dag i september är rätta tillfället till det. Men, det är visst fler som vaknat, oponionssiffrorna är inte helt till Alliansen fördel om jag hört rätt.
På agendan nästa vecka står att överklaga F-kassans beslut om ersättningen så den röda schalen och väskan är fortfarande högaktuella! Giv mig kraft!
Helgen har gått i "inga-barn-i-radhuset"-tecken. Så det firade jag med att tillbringa hela lördagen i sängen. Ptja, nu var det inga halsbrytande, barnförbjudna aktiviteter som pågick utan helt enkelt ännu ett migränanfall. Vad jag ogillar migrän! Älskade Sambon smög in nymummad med nytt rakvatten på för att kolla om jag var vaken. Väldigt vaken blev jag då starka dofter inte är min grej under pågående anfall. Idag har han köpt sig en ny sort. Jag var med och doftade lite försiktigt, det är ju dumt att utmana ödet to much. En stark doft, ett starkt ljus eller stark mat och jag ligger däckad igen. Förbenat!
Men,
ännu är det helg och jag håller minsann älsklingen i handen. Ni vet, den där jag aldrig släpper. Det passar för övrigt bra just ikväll då ännu en Johan Falck-film rullar igång. SOM jag gillar dem! Kanske har jag högerhanden lite fri så jag kan peta i mig ett och annat popcorn. Annars blir det väl ingen filmkväll?

8 kommentarer:

  1. Åhh det låter bra, allt utom migränen då. Hoppas att du slipper fler på ett bra tag.

    Och på tal om tag, nu tar jag nya tag mot Sverigedemokraterna, missa inte det.

    Markattan

    SvaraRadera
  2. Det var kul att läsa Cina, att mötet blev bättre än befarat (och det helt o hållet tack vare rött - fantastiskt). ;)

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Rött ÄR fint! Gå på det! Hoppas ditt huvud blir bättre, migrän är ett gissel.
    Bajj thö wejj: slask-tavlan ska skickas till samma adress som tulpan-tavlan.

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att det finns hopp! Hoppas ni fick en mysig filmkväll och att migränen håller sig borta! Stor kram

    SvaraRadera
  5. Markattan: Åh, nya tag! Jag älskar nya tag! Jag kommer och läser!

    S o F: Lättad blev jag och hoppfull för att orka resten! Fin vecka till dig också!

    Osloskånskan: Nu skrattar jag och blir glad!

    2Barnsmamman: Migränen är under kontroll. Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Det var väl det jag trodde att den
    röda färgen skulle föra tur med sig.
    Det är hemskt när inte kemin stämmer och särskillt när man känner sig i en utsatt possition.
    Hoppas migränen har släppt eller lugnat ner sig och filmen var bra, och fått hålla handen en hel kväll.
    I så fall är allt tillrättalagd för att i morgon vakna till en ny bra dag.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Skönt att du fick en bra handläggare. Jag hade varit i din situation om jag inte fått sjukersättning.
    Vet ännu inte om det beslutet var bra i längden.

    Ett tag sen jag var här eftersom
    jag haft lite bloggtorka.;o)
    Jag vill önska dig en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna för en bra vecka och skickar litet styrka inför överklagandet! Stora, stora kramen!

    SvaraRadera