fredag, januari 15, 2010

Matte och sånt!

Alltså. Det gäller ju att hålla humöret uppe, inte duka under och återigen förpassas långt in i landet "Jävla Depression". Dit är det nämligen tämligen enkelt att resa men väl där är det ett rent helvete att fixa utresetillstånd tillbaka till landet "Vanliga livet". Just nu befinner jag mig i någon slags sluss, jag ser och anar båda platserna tydligt men näsan är vänd mot "Vanliga livet" och det är ju dit jag vill styra mina steg. Såklart.
Igår drog F-kassan till med, hoppas jag, veckans sista snoksmäll genom att skicka ut besked om Aktivitetstöd. Alltså den lilla nätta summa som man är berättigad till när sjukpenningen försvinner. Jag kan väl säga som så att de som bestämt att människor ska klara sig på detta stöd behöver göra om mattekursen. Den grundläggande. Funderar på att tipsa om mina favoritmattelärare, Nilla och Spader Madame. De skulle helt säkert kunna rumstera om lite och lära ut om siffror, tabeller och sånt. Så att de som bestämmer förstår att det även går att plussa ihop och inte bara dra ifrån. Det dras nämligen mest ifrån och det håller ju inte i längden. Tänker jag.
Så jag försöker hålla humöret uppe och tänka att det ordnar sig. Det tar lite tid och trasslar lite på vägen men siktet är inställt och målet är fortfarande: Det här ska bli bästa året. Ever! Älskade Sambon har lovat att hålla mig i handen och det taget släpper jag aldrig. Never!

11 kommentarer:

  1. Klart det kommer att bli det bästa året ever! Promise... litet bulor i vägen bara... PUSS!

    SvaraRadera
  2. Det blir ett bra år! Låt inte FK förstöra det i alla fall!

    Börja med en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Du fixar det här. Styrkekramar till dig från en som varit där och vann kampen.

    SvaraRadera
  4. Självklart ställer jag upp och röknar! Hälsa dom det. =)

    SvaraRadera
  5. Självklart bästa året!
    Det kommer att ordna sig.
    Kram och ha en skön fredaagskväll.

    SvaraRadera
  6. Jag vet att du fixar det, det gjorde jag. Inte många smulor från de rikas bord, men med lite hjälp från älskad så går allt.

    Lätt är det inte och inte roligt, men det går.

    Markattan, som tänker mycket på dig just nu

    SvaraRadera
  7. Bra inställning! Så klart att det kommer att bli bra! Det blir det! (man får kämpa som fan ibland, men det är värt det)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är bra Cina, mota Olle i grind.
    Du har rätt inställning och håll humöret uppe och det är lättare när man är två att dela problemen med.
    Föresten utmanade du mig för länge sedan att jag skulle skriva 10 saker om mig själv. Nästa vecka kommer inlägget.
    Sköt om dig. Kram
    Viola

    SvaraRadera
  9. Spader Madame: Vägbulor kan man ju klara av! Helt klart!

    Znogge: Nä! FK ska INTE får förstöra! Trevlig helg till dig med!

    Cicki: TACK! Känner ditt stöd!

    Nilla: TACK! GISSA om jag ska hälsa dom! ;)

    Gafflan: Thank you! Hoppas din fredagskväll var bra med!

    Markattan: Precis! Inte lätt, inte roligt men det går. Eller, det SKA gå!

    Stort o Smått: Mmmm. Tur att jag av naturen är envis. Jävligt envis t o m! Kram!

    Viola: Åh! Jag vacklar ibland, må du tro! Men jag har väl rätt inställning??? Tror på dig när du säger det...... Utmaningen kommer när den kommer! Allt har sin tid! Varm kram!

    SvaraRadera
  10. Det bara måste bli ett bra 2010!
    Något annat är svårt att föreställa sig.
    Kram

    SvaraRadera