onsdag, januari 13, 2010

Polis, polis.....

Sådärja! Nu är trivselrådet inkopplat på Lilla Systers skola, blåmärkena dokumenterade, tårar torkade och ryggsäcken packad med ytterligare en dyrköpt erfarenhet. Mamman är något lugnare idag. Tillfälligtvis.

Dagen rullar på som viken onsdag som helst. Nästan. Häromkvällen skådade jag två tonårskillar vid parkeringen med uppdragna luvor över huvudet, stora jackor, jeans hängandes så kalsongerna syntes (-15 grader!!!!!). Det var inget speciellt egentligen. Mer än att jag fick en konstig känsla. De bara stod där. Och verkade måna om att jag inte skulle se deras ansikten för de vände hela tiden ryggen mot mig när jag gick förbi. Jag satt en stund i bilen innan jag startade den och de lommade iväg bort över gården.
Igår fick jag veta att det varit inbrott på gården bredvid, en man i ett av radhusen hade ertappat två inbrottstjuvar. De hade slagit sönder altandörren, sökt igenom sovrummet och och befann sig i vardagsrummet då mannen kom hem. Han tog upp jakten på tjuvarna men de kom undan. Beskrivningen på de två stämde väl in på de gossar jag sett tidigare på kvällen så jag ringde till polisens tipstelefon. Kändes väl lite sådär, som om det skulle spela någon roll men jag blev väl mottagen och idag ska jag få lämna ytterligare "vittnesmål". I vårt område har det eskalerat med inbrott den senaste tiden, även när folk är hemma! Det känns otäckt och otryggt och vi hoppas att det kan stoppas!

5 kommentarer:

  1. Usch! I sitt hem ska man känna sig trygg.
    Hoppas att dom åker fast.

    SvaraRadera
  2. Usch och fy.. Nog illa med tjuvar när man är bortrest, men att tjuvarna kommer in när man är hemma.. Herregud, så hemskt!!

    Hoppas allt ordnar sig i skolan.. Våra barn lever i en tuff värld, det är ett som är säkert! :o(

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jobbigt.
    Vad bra att du rapporterade detta.
    Credit till dig ges.
    Kram

    SvaraRadera
  4. de killarna tror jag att jag såg med. Såg dem bara genom fönstret och eftersom man har lite koll på gården kände jag att de inte hörde hemma här. Otäckt när de tar sig in. kram

    SvaraRadera