söndag, februari 07, 2010

Nya möjligheter

Solen bryter igenom isgrå moln och minsann, känns det inte lite varmt där i solstrimman? Är det möjligt? Börjar solen värma igen?
Kanske tinar den även mig. Ja. Lys på mig, värm mig!
Vi sitter vid köksbordet och gör upp planer. Få-Cina-på-fötter-planen.
Det finns ingen anledning att stirra sig blind på vad som hände, sällan beror tunga fall på bara en sak. Det är framåt som gäller.
I morgon skall läkare konsulteras. Igen. Ett nytt halmstrå har dykt upp på vägen och jag, ja, jag grabbar tag och tänker att alla möjligheter skall undersökas. Jag orkar det nu.

12 kommentarer:

  1. Klart ska grabba tag, klart att du orkar, och klart att solen värmer och tinar dig.

    Markattan, fullständigt säker

    SvaraRadera
  2. Bra! Härligt att höra! Hoppas du orkar hålla kvar i det där strået ett bra tag nu!

    SvaraRadera
  3. Några styrkekramar från Värmland!
    Det kommer att lösa sig, och bli bra, kanske inte som vanligt, men snart är nåt annat vanligt, och armarna hänger med ska du se :O)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Heja Cina! Alla halmstrå är värt att grabba tag i.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Håll hårt! I morgon är en ny dag med nya möjligheter.
    *kramar om*

    SvaraRadera
  6. Gott att du ser solen!!! Hör fåglarna som försöker kvittra sin sång för just dig!!!!!!!!!!!! Krammmmmmmm

    SvaraRadera
  7. Markattan: Helt klart!

    Stort och Smått: Håller!

    Cicki: Yes! Kram!

    Pillargontanten: TACK! Kram!

    Gafflan: Ja, det är dom faktiskt! Kram!

    Carina: Ja. Så är det! Kram!

    Laila: Tack snälla du! Kram och kram till mannen din!

    SvaraRadera
  8. PUSS! Halmstrån är grejen! Eller för all del smultonstrån.

    SvaraRadera
  9. Spader Madame: Smultronstrån är absolut grejen! Snart så! Puss!

    SvaraRadera
  10. Men så skönt att höra! Det här fixar du Cina!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Anbam: Ja, det här ska jag nog fixa till. Det blir till att gå lite utanför ramarna bara. Varm kram!

    SvaraRadera