måndag, februari 08, 2010

Sett på bio

Kanske är armarna lite lättare idag? Tårarna behöver inte mätas med litermått och tja, att jag numera stoltserar med Plupp-frisyr har jag börjat acceptera. Like it or not. I alla fall är frisyren färgad. Blåsvart. Som Plupp. Inom snar framtid hoppas jag orka med ett frisörbesök, en av veckans planer som ingår i Stora Må-bra-planen.
Filmen vi såg igår, "It´s complicated", satt som en smäck. Rolig, underfundig, lite sorglig (tyckte jag) och ja, en må bra-film helt enkelt. Och vilka skådisar! Meryl Streep, Alec Baldwin och Steve Martin. En film jag kan rekommendera.

10 kommentarer:

  1. Skönt att "Må bra"-kampanjen ger utdelning. Tack för filmtipset. Både Meryl Streep och Alec Baldwin ingår i kategorin favoritskådisar.

    SvaraRadera
  2. Du ser, redan känns allt lite bättre. Tur att "Må bra-planen" funkar :)
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Och Pluppfrilla är ju söt. Har du också lång lugg i kors över näsan?

    Markattan

    SvaraRadera
  4. Låter bra att du har siktet intällt på framåt. Kom bara ihåg att låta det ta den tid som behövs. Lagom stora steg utan stress. Och så andningen, den är viktig...

    SvaraRadera
  5. Känner att det är littare idag, va skönt! Kul att filmen var bra, får nog ta mig iväg och se den :O)
    Pluppfrisyr, är väl aldrig fel, du har väl sett min plupp :O)
    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Så skönt att du mår bättre. Blir också sugen att se filmen. Ser mycket hellre må-bra-filmer än alla jäkla katastrofrullar som går nu. Katastrofertankar har jag så gott om ändå.;)

    Frisörbesök låter härligt, kanske kunde du planera in massage eller något liknande också, det brukar göra underverk med en deppig själ.

    Själv är jag fortfarande medtagen sedan gallstensanfallet i söndags. Nu hoppas jag på operation.

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Meryl Streep har en förmåga att vara med i såna där feel-good-movies.. Den ska jag nog gå och se..
    Skönt att det känns bättre och jag håller tummarna för det där "halmstrået"..
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Försökte lura med Esset på bio i helgen... men han röstar tydligen på att inte lämna sängen, f-låt menar lägenheten...

    Plupp låter väl pluppigt! KRAAAM!

    SvaraRadera
  9. Den filmen vill jag se.
    Och du..att vara fin i håret gör att man mår mycket bättre.
    Dessutom så är Plupp fin.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vännen! Tänker på dig! och ingen målning på ett par veckor som är bra för själen! Du är fin i blått hår! Stor kram från mig till dig!

    SvaraRadera