onsdag, januari 12, 2011

Dag 12: Bra-saker

I början av december fick jag ett krav på skolfoton på 650:-. Foton som jag för en gångs skull skickat tillbaka i tid. Efter att ha gjort en reklamation hos Posten, efterlyst försändelsen hos Post- och Telestyrelsen, PTS, fick jag nu besked att ärendet är avslutad hos fotofirman. Jag behöver inte betala! Himla skönt att bli trodd på faktiskt.
Det lägger jag till kontot "bra-saker". Samlar nämligen på sådan.

En annan bra-sak är jobbet idag. Ska börja i "blommorna", lära mig göra buketter och arrangemang. BÖRJA lära mig. Märk väl! Nu kan man ju tro att en tulpanbukett är en tulpanbukett som är en tulpanbukett. Men si, blommorna ska läggas på särskilt sätt för att falla snyggt i vasen och så lite vackert silkespapper om. Det kräver ungefär 10 fingrar på en hand och det har inte jag. Än.

Egen tulpanbukett.

7 kommentarer:

  1. Fina tavlan ju!
    Och vad kul med bukettbinderiet.

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker tavla! Och vad kul med bukettbinderi, det skulle jag också vilja gå någon gång i livet...

    SvaraRadera
  3. Vad jag önskar att jag skulle få öva på ett sådant ställe, lycka till! :-)

    SvaraRadera
  4. Tulpaner är ju din "grej"
    Jag kommer ihåg den fina tulpantavlan som du hade här på bloggen tidigare. Den var ju sååå himla fin!!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Jag var på en kurskväll en gång där vi dels fick göra ett arrangemang med oasis men vi fick oxå träna på det där som du förklarar. Man liksom lägger skaftet tvärs över, vid pekfingret och sen rätar upp stjälken så att det blir en bukett som är i spiral. Det sitter fortfarande och jag gör det när jag har köpt en bunt med blommor i mataffären. Nyttig kunskap!

    SvaraRadera
  6. Det låter som om du trivs bra där bland blommor och blader. Inte har du väl fått fast anställning?

    Du är duktig på att måla.

    SvaraRadera
  7. D H T: Tack! Ja, det är väldigt roligt!

    Ninas: Tack! Får du tillfälle så gör det! Hur roligt som helst!

    Fru Venus: Bästa stället!

    Carina: Jag gillar tulpaner!

    Maj Korner: Precis så!

    Cici: Trivs som bara den! Nä, inte fast anställning. Tyvärr.... "Bara" arbetsträning!

    SvaraRadera