söndag, januari 02, 2011

WTBF

Nämen. A men. Va??? Andra dagen på nya året. Smällde då "champanage"-korkarna? Yes, they did. Sen hade 2010 ett litet ess, eller en sista liten skitfälla i rockärmen och hällde ut den dag 1 på räkmackeåret. Det tyckte jag var taskigt. Eller, det tyckte jag var skit. Man kan säga att jag halkade av räkan och for framlänges i majonäsen. Litet snopet men WTBF??? Man kan ju inte lära sig att segla räka på en endaste gång. Man måste ju öva sig. Så klart!!!
Lite tilltufsad och lite mosad konstaterar jag då med Bästa Väninnans hjälp att räkmackor är ju ingenting utan majonäs, det där kletiga klägget som liksom håller ihop det. Till slut. Men som är halkigt..... Som man ändå kräks av om det blir för mycket. LAGOM passar ju här. LAGOM är beställt!
Sen, att det här på bloggen inte pratas i klarspråk utan i gåtor och jag väljer mattermer, det är helt av hänsyn till min omgivning. Tror att det är många som känner igen sig ändå i själva känslan, den där att man vill förändra, behöver förändra, måste förändra saker och ting för att överhuvudet taget bli en hel människa igen. Och den enda man faktiskt KAN förändra är sig själv. Sen följer resten med automatiskt. Anpassning kallas det visst. Anledningen, som är jävla sorglig kan jag ju faktiskt lämna därvid här. Det är ju HUR man gör det. Typ.
Så! Fejset är på igen, det är flera som faktiskt känt igen mig idag och det är bra.
Jag är. Jag kan. Jag gör!

(WhatTheBloodyFuck...... ungefär.........)

9 kommentarer:

  1. Jamen, det är ju bra att "skiten" kommer nu och inte i....oktober, typ!? ;-) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ezter: Och en till dig!

    Fru Venus: Det är just ... skitbra! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ditt 2011 blir en färd på räkmackan :)
    Önskar en God fortsättning och må alla dina önskningar slå in.
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Själv så stannar jag vid: "Jag ÄR"

    ...det får liksom räcka.

    363 räkmackedagar kvar i alla fall. :)

    SvaraRadera
  5. Lika bra att klara av de dåliga dagarna så här i början av året! Då kan det bara bli bättre! Stor kram och god fortsättning på det nya året

    SvaraRadera
  6. Majonäs är mums, men en klick sådär är lagom...på flera ägg ;)

    SvaraRadera
  7. He he Du skriver ju iaf roligt! Ser precis hur du flyger av räkan! *fniss*
    Kram kram!

    SvaraRadera
  8. Hoppas det ordnar till sig på bästa vis. Att resten av året blir en tur på räkmackan och på rätt sätt.

    SvaraRadera