onsdag, januari 05, 2011

Dag fem: House Roules 2011

Hör på nyheterna att störst risk att få magsjuka som turist löper man i Indien. Ha! Man går inte säker i Radhuset heller fast det sa de inget om. Å andra sidan är jag ju ingen turist här. Idag är det bättre! Thank God! Jag har saker att göra! Bland annat ska House Roules of the year spikas ju!
  • Magsjuka är härmed förbjudet! 
  • Tandkrämssprutt ska spottas på lämpligt ställe vilket i år, liksom förra året INTE är på badrumsspegeln!
  • Fru Depp är endast välkommen på torsdagar udda veckor då tisdag är den dag som följer fredagen då det är stjärnförmörkelse. Det vill säga: Not at all!
  • Sommaren ska tillbringas på lämpligt ställe på VÄSTKUSTEN. Det är nyttigt att byta kust ibland.
  • Fästingbett är inte tillåtna! Eeeeeh, inga bett alls när jag tänker efter.
  • Strutsmetoden, att köra huvudet i sanden och inte låtsas om någonting alls är inte en verksam metod, så den kör vi inte med i år. Heller.
  • Man FÅR vara glad och nöjd så mycket man vill! Inga begränsningar här inte!
  • Vem som helst i hushållet FÅR laga mat! Bra va! 
  • Mamman ska äntligen jobba. Frågan är bara var?????
  • Det ska pussas på Älsklingen! Hur många gånger som helst!
  • Det ska drickas kaffe med Bästa Väninnan. Hur mycket som helst!
  • Resor välkomnas. Mycket och gärna! 
Japps. Det blir bra!

13 kommentarer:

  1. Jag tror man kan åka på den åkomman var som helst. Tyvärr men sant...

    SvaraRadera
  2. Fråga: Vad är straffet för magsjuka?

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra lista! Om du nu ska till Västkusten antar jag vi inte ses på Östkusten i år heller.
    Kan man ha sån tur att du kommer nära mig här?
    Skönt att du är bättre!
    Kul att min ordverifiering här blev fismenti, du har väl fisigt en del dessa dagar ;)

    SvaraRadera
  4. Låter som alldeles utomordentligt bra husregler :)
    kör på dem du!

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig att köpa den listan rakt av, förutom det där med västkusten. Fast det beror på vilken västkust förstås, Italiens västkust är helt ok för mig!
    =)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Dom där reglerna kan man skriva ut med vacker sirlig text på tjusigt papper och sätta upp på väl synlig plats!

    SvaraRadera
  7. Det låter som mycket bra regler:)

    SvaraRadera
  8. Du glömde en sak: Om nu magsjukan skulle bryta mot ditt förbud, så ska toaletten spolas flera gånger efter avlagt..hm..besök!

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara husregler för det nya året! =) Kanske oxå ska påbörja en sån lista...=)
    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  10. Låter som bra intentioner inför året.

    SvaraRadera
  11. Utomordentliga HOUSE ROULES, funkar hemma hos mig också! Heja Cina, jag tror på dig! Alltid, alltid! Kram!

    SvaraRadera
  12. Det var en bra lista på regler!!
    Skönt att du mår bättre nu!
    Kram!

    SvaraRadera