måndag, januari 10, 2011

Dag 10: IVAR är killen hela dagen

Den som spar hon har ...... en IVAR i bakfickan. Trogna, fina, pålitliga IVAR som hängt med mig sedan 1986 fick komma fram ur magasinslådan i helgen och tjäna på nytt, nu i Älsklingens nya övernattningslya. Aldrig överger jag min IVAR. Man kan väl säga att jag lånat ut honom nu. Tillfälligtvis.
När så bärandet och skruvandet var klart var det ju dags för det verkligt roliga: Piffet! Kuddar hit, värmelyktor dit, krukor och lite fix till väggarna. Känns nästan som jag vi flyttat hemifrån!
Jorå, vi vilade oss också. Då passade vi på att åka äääääääääääääääända ut till Tyresö. Där hejade vi på Store Bror och handbollslaget som spelade som skållade troll och med det eminenta spelet gick vidare till steg fyra i Ungdoms-SM. Gissa om mamma-hjärtat slog stolt och tja, en aningens fort då´rå, då sista matchen var en rysare av sällan skådat slag.
Med dylika övningar försvinner en helg fort som bara den men nöjd och glad är jag!

5 kommentarer:

  1. Jag tror att din IVAR är som min BILLY ;-) Kvällskram

    SvaraRadera
  2. Fru Venus: Lovely!

    Spader Madame: Killar är bäst!

    SvaraRadera
  3. Jag trodde ett tag att IVAR var killen som just fixat värmen i ditt hur!

    SvaraRadera
  4. Ivar är jag också sambo med. Fast min är brunlaserad och därefter lackad och så har han belysning i ryggen!

    SvaraRadera