onsdag, juni 01, 2011

Dopdag

Här vankas det olika dagar både för det ena och andra. Om igår var en gladdag så är dagen idag en dopdag. En annorlunda sådan. Måhända ska jag ändå skvätta lite vatten i pannan för att befästa att jag numer inte bara kallas för Cina utan också heter det. På riktigt. Det fick jag papper på idag. Skatteverket har sagt sitt: ""Till Cina xxxx tidigare Carina xxxx"". Återstår pappersarbetet, det här med att byta körkort och pass med snyggt foto för en gångs skull. Det sista som överger en är väl hoppet?

6 kommentarer:

  1. Hoppet har jag kvar, men inte vad gäller snyggt foto.... Grattis till "dop-Cina" :-)

    SvaraRadera
  2. Fast är det Cina med s-ljud eller k-ljud i början?

    SvaraRadera
  3. Härligt !!:-))För mig har du aldrig varit annat än en Cina. Varm kram till dig från mig.

    SvaraRadera