måndag, juni 27, 2011

Semesterplaner

Två veckor kvar att jobba sen så! SEMESTER! Eftersom den här våren inte har liknat nån annan vår evver, är semesterplanerna något diffusa. Eller, de finns inte alls. Själva ramen börjar dock ta form med veckonumren. Sen ska kidsen forslas hit och dit mellan mamman och pappan som lyckats pricka in samma lediga veckor i almanackan. Inte behöver man hetsa upp sig för det heller. Det finns värre saker har jag fattat och vi kommer träffas nästan precis varje vecka i alla fall. Nya tider har randats!
Lösa semesterplaner är för mig en helt ny värld. Lite spännande faktiskt! Kanske blir det rent av Söderköping för "di stora" ändå nu när det finns ledig tid i almanackan? Strosa runt lite, cykla sig lite på utflykt, njuta av småstad och vad jag har hört, ett glasscafé utan dess like?!
Vad vill då tonåringarna göra? Jo men visst är det Grönan, Liseberg, fiske, bad och hela baletten på önskelistan? Förvisso. Kanske. Men minsann blev de inte gladast ändå när vi alldeles nu kunde köpa en ny Stor Bil, med AC, istället för den som brann upp? För då "kan vi ju åka precis var vi vill, när vi vill"! Ordningen är delvis återställd. Man tar helt enkelt ett steg i taget!

2 kommentarer:

  1. Ladda med stora plånboken om ni ska till Glasscaféet i Sörping "LER"
    Dyrt men gott ...
    Vi åker dit 1 gg om året och förlustar oss även en Glitter outlet ,,mina flickor fullkomligt frodas där inne (även jag;)
    Hoppas ni löser det .Vi vet i sjutton ,,massa jobb och jobb ,,sa jag Jobb ?
    Jahha Jobba ska dom i familjen så jag går hemma käkar glass och blir stor som en Ko :((
    Hhahah får sätta mig på sommar bete snart "LER"
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oplanerade semestrar, är de allra bästa!
    Har man inga höga förväntningar, utan bara tar dan som den kommer, så kan det ju bara bli bra :)
    Hoppas du får en underbar semester!

    SvaraRadera