tisdag, maj 12, 2009

Egen nyckel

Största Systern hör av sig:
"Morsan, du kommer väl på yogan ikväll"????
Jag är i mitt panikrum och hör henne lite otydligt, svagt. Som om det är dålig mottagning. Vilket jag tror att det är.
"Mjnajeeeeehhh, nej"! säger jag tvärsäkert.
Största Systern är nu av den mer envisa typen. Hon kommer i alla fall. Gläntar på dörren till mitt panikrum, tillräckligt för att kunna ropa in:
"Kom igen, morsan!"
Ungen har reservnyckel. Vilken tur.
För visst följer jag med. Jag går nästan var som helst nu bara någon håller mig i handen. Vi yogar. Pratar efteråt, skrattar lite. Det lättar i mig. Som det ser ut på himlen när de grå regnmolnen spricker och en strimma himlen kan anas blå igen. Så känns det i mig då.

5 kommentarer:

  1. Så skönt att du har en dotter som har förstår att hon måste använda extranycklen! kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det värmer ett mamma-hjärta! Envis är hon också, som du ju vet!

    SvaraRadera
  3. Det spricker på himlen och solen tittar fram imorgon!!!
    Kramkram:)

    SvaraRadera
  4. Envis som sin mamma ja helt klart er hon det. Men du ser du solen som tittar fram mellan molnen och känn då värmen som stryker din kind från mig. Önskar jag hade bott närmare så kunde vi gott ut och fikat tillsammans i den vackra våren. Men akta dig en vacker dag tittar jag förbi och då tar vi en fika! Kram på dig hälsa största systern att hon gör helt rätt som vågar "störa"

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra! Ha det så bra, fina du!

    SvaraRadera