torsdag, mars 18, 2010

När det händer

Ibland bara händer det! Det är faktiskt sant! Och det utan att miljonerna rullar in fast det känns som jag ändå vunnit högsta vinsten.
Igår var det en jobbig dag. Ja, sådana där dagar man har då och då. Inget gick min väg så att säga. Jag var ledsen och snörvlig, trögast och tröttast i hela världen. Älsklingen var för stressad och kunde inte komma ner från Stora Staden som planerat. Barnen var hos sin pappa och huset var för stort, för tyst och för trist. Inte ens tanken på målarkursen kunde liva upp mig.
"Jag tänker inte gå på någon målarkurs" snörvlade jag till Väninnan i luren.
"Tänker du visst" sa Väninnan och körde sen fram bilen framför radhuset. Bara att kliva i liksom. Och eftersom altandörren på baksidan inte går att öppna för att all snö som fortfarande ligger där och trycker, så kunde jag inte smita ut den vägen. Bara att gilla läget alltså. Målarkurs skulle det bli!
Det är klart att det var roligt att måla. Nu kanske det inte gick precis min väg med motivet och så, men jag var i alla fall där.
När jag kom hem igen, såg jag att det lyste i fönstret och gissa vem som stod innanför dörren? Jo. Överraskningsälsklingen. Så en sketen, jobbig onsdag vändes till högstavinstenonsdag. I morgon är det dessutom fredag! Då kommer han igen! Ibland bara händer det!

12 kommentarer:

  1. Visst är det underbart när skitdagr blir till något bra!?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Älsklingen är en darling -väninnan mycket klok!

    SvaraRadera
  3. Så härligt när allt bara blir så positivt bra.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra avslutning på en skitdag!!! Härligt! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken omtänksam väninna. Det är ju guld värt att ha någon som "lyfter" upp en, när man inte orkar själv. Och som grädde på moset kom din älskling hem :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Vad härligt! : )
    Känner så igen det där....
    Idag fredag = helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Och i natt händer det här också!
    Maken kommer nämligen hem från Paris vid ett-tiden. Jippie, om jag är vaken då. =)

    SvaraRadera
  8. Gafflan: Makalöst! Kram!

    Spader: Så sant!

    Cicki: Blir glad liksom!

    Osloskånskan: Japps!

    Pia: Bra avslutningar är bra! Kram!

    Carina: Nära och kära betyder mycket! Och bloggkompisar! Kram!

    Per-Anders: Tackar!

    Tvillingen: Solros! Måste ha färg i mitt liv! Snart klar.....

    Stort och Smått: Fredagar är härliga!

    Nilla: Jag tror du är vaken!

    SvaraRadera
  9. ååååååååååååh!
    Jag blir rent tårögd av din berättelse.
    Älsklingar kan göra underverk för ens psyke.
    KRAM

    SvaraRadera