tisdag, maj 25, 2010

Dream on!

Jag behövde ta en liten paus. Ta igen mig lite då helgen som gick ägnades åt "trädgårdsförstörning". Det tyckte i alla fall ungarna. Nu är det på sikt en förbättring på gång, utan taggig klätterros, bucklig, hängig häck och skrovlig gräsmatta men tja, just nu så..... önskar jag att det redan var klart! "En sak i taget", "var sak har sin tid" o s v. Måhända känns det nu lite kalt på den s k tomten, men jag har god fantasi och kan riktigt "se" det nya, fina, vita staketet, stolpar med "överhäng", spaljéer med frodiga klängväxter, gräsmattan som får nytt liv och blir grön och frodig. Som sagt. Jag har MYCKET god fantasi! Väldigt lite ork. Passar bättre som arbetsledare faktiskt när jag tänker efter. Och var det inte något om att delegera vi lärde oss på fritidsledarkursen, den där på -80-talet?! Ska nog damma av lite av de kunskaperna igen. Det blir i alla fall klart vilket år som helst. Bra så!


Älsklingen gav sig på klätterrosen som helt enkelt frusit ihjäl i vinter.
Riva, riva, slit, slit och så var den borta!


"Men, mnja, ska vi inte göra något åt alltihop liksom"?
"Börja om från början"?


Ok. Sagt och nu: Gjort!


Som sagt, man kan ju tänka sig hur det skulle kunna bli!

12 kommentarer:

  1. Det där kommer ju att bli hur bra som helst ju, när du får kraften och orken eller dammat av dina delegeringskunskaper.

    Markattan

    SvaraRadera
  2. Så fint det kommer att bli. Delegera vilt och agera arbetsledare ska du se att allt fixar sig till det bästa....:-

    SvaraRadera
  3. Men varför har hon hängt upp julgransgirlanger och spikat upp julkulorna i staketet tänkte jag först, innan jag begrep att jag var tvungen att fantisera. Gud så dum man kan vara va?

    Men jo, det kommer att bli hur fint som helst...när du tagit ner julpyntet och fått dit växterna ;D

    SvaraRadera
  4. Med lite fantasi kan man lösa det mesta och förr eller senare kanske ork och motivation också infinner sig! Kram kram

    SvaraRadera
  5. Delegera passar mig bra i trädgårdssammanhant! Jag är ingen fantast men jag vill ändå det ska se hyfsat ut...

    SvaraRadera
  6. Det där ser ju ut att kunna bli hur fint som helst.

    Lycka till som arbetsledare då. ;)

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Man ska alltid ha visioner om resultatet innan man sätter igång med jobbet.

    SvaraRadera
  8. Coola ner, hörru :o) Den där häckstumpen såg faktiskt ut som den sett sina bättre dagar; lite gles nere vid fötterna, inte sant? Det där blir kanoners bara tiden får ha sin gång! Men visst gör det nästintill ont att så där hårt klippa ner något som växer? Smärtsam - men nödvändig - tuktning. Vilket får mig att tänka på att jag borde tukta den ena av mina häckar i sommar. Borde, men drar mig, eftersom den är nyanlagd och först nu börjar få lite, lite höjd ...

    Vad blir det för ros?

    SvaraRadera
  9. Fantasi är det bästa, har man bara gott om det så klarar man sig alltid!

    SvaraRadera
  10. Markattan: Visst blir det?! ;)

    Cicki: Hej vilt ska det bli!

    D H T: Hahaha! Fantasi är bra! ;)

    2BarnsMamma: Så blir det nog!

    Znogge: Delegera är kul!

    S o F: Tack!

    Per-Anders: Ja, skönt att ha ett mål också!

    Stjärnkraft: Borde är jobbigt ibland! Ros är inte bestämt än. Behöver fnula på det ett tag.

    Speja: Fantasi kommer man långt med!

    SvaraRadera
  11. Härligt Cina!! LOL.Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Det kommer att bli väldigt fint det där.
    :)

    SvaraRadera