onsdag, september 08, 2010

Blommor och choklad gör människan glad!

Projektet "bli frisk" fortsätter. Det har ju hållit på hela tiden, som ett bakgrundsljud kan man säga. Alldeles strax är det fyra år sedan mitt system brakade ihop, propparna gick i skallen och ja, luften gick ur eller vad det är man säger. Alltså. Jag tänkte att det skulle räcka att sova en vecka. I EN VECKA! Inte 208! Nu har jag inte sovit alla veckor, stundtals ingenting alls, men ändå. Just nu är jag framme vid punkten arbetsträning. Nu klarar jag det. Nu vill jag!
Så,
med lite trix, fix och en utmärkt projekthandledare tagen ur min alldeles egna haverikommission har jag nu en ny plats. Växthuset är stängt och bommat för säsongen. Men fortfarande finns det blommor i mitt liv, nu i form av en alldeles härlig blomsteraffär. Där arbetstränar jag! Där säljs även choklad och ost.
"Å maj gådd", vad jag behöver cykla till och från jobbet. För det avsmakas ju. När det kommer nya varor. Idag har vi provat varm choklad, tre olika sorter. Och vilken pralin passar bäst till vilken choklad? Inte vet jag egentligen, men jag får hänga med. Oj, vad jag hänger med!
Sen pytsade jag klädda praliner (med papper på) i cellofanpåsar och knöt fin rosett. Gjorde små stapelpaket av fyrkantiga chokladbitar och slog om guldsnöre och sen gjordes fint på bästa chokladhyllan. Att dagen avslutades med diskning av femtifjorton vinglas efter choklad/vinprovningen igår, det gjorde inte ett dugg. Det var kul det också!

16 kommentarer:

  1. Låter som en dröm-arbetstränings-plats! Men kanske inte drömmen för midjan då´ra. Men som du skriver, de blir att cykla på och sätta sprätt på kalorierna.
    Roligt att du hittat tillbaka igen...att gå i väggen är ingen lätt match att tackla och ta sig ur.
    Jag vet inte om du missat, men du är ju min 30:e följare i mitt gäng på min blogg och det betingar en premie från mig. Om du vill, jag har skrivit det förrut till dig, så finns min mail på min högra bloggsida...ochom du ger mig din adress så skickar jag dig nån liten överraskning.

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, det låter mysigt vill jag lova! Men arbetsträna kan vara nog så svårt, så det är ju härligt att du kan lätta upp dagen med choklad! =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. En idealisk arbetsplats låter det som, både själva arbetet och övrig personal. Då kommer du nog närma dig friskhetsnivån snart. Jag blir då rent jättesugen på en sån där finpralin. Mmm.

    SvaraRadera
  4. Anna: Oj! DET har jag missat. Vad roligt och spännande! Tack! Jag ilar!

    Maud: Mysigt och på darriga ben... Det SKA gå! Kram!

    Maj Korner: Ja, det är ett toppenställe!

    Cici: Sugen blir man! Ja, jag tror att det är en idealisk plats, lite av varje och målet, komma igång på "riktigt" känns mer nåbart. Absolut!

    Osloskånskan: Jag kan kolla!

    SvaraRadera
  5. Jag blir så in i helskotta glad över att läsa ditt inlägg.. Låter som att du hamnat väldigt rätt i den där gröna miljön(okey, lite brun är den visst oxå)!!!! Det är din tur nu, att få flow i tillvaron och i kropp & själ!! Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh gud, vilket ställe! Hör av dig om ni behöver åländska åsikter, jag är chokladproffs ;-) Vad bra att det känns rätt! Kram

    SvaraRadera
  7. Det är härligt att läsa dina positiva inlägg. Vilken härlig resa till Gotland. Något att göra om - det inns alltid något att fira.
    Arbetsträningen går ju jättefint. Platsen du har nu verkar trevlig pch omväxlande. Att arbeta med blommor tror jag är bra för själen. Chokladen kan ju diskuteras vad den är bra för. Jo, jag vet - en stundens njutning, som straffar sig om njutningen blir en vana.
    Trivs och må bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Åh, vilket ställe! Det mesta av livets goda samlat på en plats:)
    Klart du måste provsmaka!
    Härligt att höra om dina dagar!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Varma jag-håller-tummarna-för-dig-och din-arbetsträning-hälsningar!

    SvaraRadera
  10. Det låter som ett härligt ställe att arbetsträna på. Jag är så glad för din skull :)
    Godmorgon!

    SvaraRadera
  11. Ler, och letar i min gömmor om det kan finnas någon liten chokladbit. Man blir sååå sugen! Härligt att du har det bra där du är!

    SvaraRadera
  12. låter som du hittat hem det är nog inte alltid så lätt att hitta platser man trivs på men med positiv attityd kommer man långt, och det känns som du har det i massor

    SvaraRadera
  13. Lycka till med den fortsatta återhämtningen!

    SvaraRadera