lördag, november 26, 2011

Kul turlördag


Dagen idag började illa. Huvudvärken from hell var här igen men jag motade bort den. Det tog lite tid så tyvärr, tyvärr missade jag ett framträdande med Lilla Syster och Musikklassen på en julmarknad. Det är väl själva den...... HUR många framträdanden, matcher, kalas och jobbdagar har jag inte missat i mina dagar p g a huvudvärk/migrän? Skrutt och pannkaka är vad det är!
Men. Som vanligt skickade jag andra trupper, den här gången i form av bonuspappan som fick stå längst fram, tjoa och klappa händerna som stand in för mamman. Jag har fått mig en mobilfilmssnutt till livs så jag vet att framförandet gick som en dans.
Sen. När den himla värken gett med sig kunde jag ansluta till min forna onsdagsmålargrupp och gå på konstutställning. Med lunchintag. Men hörrni! Så roligt det är att träffa gamla vänner, vara lite kulturell. Måhända kunde jag inte vicka och vrida huvudet lika mycket som mina kompisar vid betraktandet av underbara målningar av Lars Lerin men ändå. Det gick bra att titta rakt också.Mitt i salongen fick jag till ett riktigt SAMTAL också. Ni vet ett sånt där som liksom finns kvar i kroppen efteråt. Helt enkelt ett MÖTE. Jag samlar på sånt. DET är batteriladdning. På hög nivå.
När så Älsklingen hämtade upp sin kulturtant fortsatte vi på inslagen bana och åkte för att beskåda en Eldshow. Ett uruppförande av "Heaven & Earth av konstnären Gunnar Carl Nilsson och Kaarin Bonde Jensen. Men det var ju helt magiskt! Slagverk, orgelmusik och "elddans".Mitt i smällsvarta novembernatten. Jisses. Tant blev nästan religiös ju.


Magiskt!


En slagverkare som hette...........duga!



Fire. Helt enkelt vackert!

6 kommentarer:

  1. Ja den där migränen har sumpat åtskilliga tillställningar m.m. Skönt att du kunde gå till anfall...men känner väl igen "Måhända kunde jag inte vicka och vrida huvudet lika mycket som mina kompisar"...många, många gånger jag har tagit mig fram med huvudet stelt fixerat för att inte väcka migränjävulen som dåsar inne i huvudet.

    SvaraRadera
  2. Migrän låter jäkligt dåligt! Men eldshow betydligt bättre!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Min bästis lider av djävulsk migrän 2 - 3 ggr i året, och det är INTE roligt (för någon av oss men värst för henne) Hoppas dagen idag blir bättre, kram!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder :)
    Huvudvärk... ja... men migrän har jag klarat mig från. Fick din bloggadress av Ezter med anledning av mitt senaste inlägg. Titta om du vill/orkar

    Önskar dig en fin 1:a advent

    SvaraRadera
  5. Dht: "Migränjävulen"! Japps. Så är det!

    Spader Madame: Eldshow MYCKET bättre!

    Fru Venus: Dagen idag blir en bättre dag. Absolut!

    Fröken Hulda: Välkommen! Fin 1:a advent to you too!

    SvaraRadera
  6. Häftiga bilder! Hur kunde du komma så nära trummisen?

    SvaraRadera