tisdag, maj 15, 2012

Gott och blandat

Lite Mycket jobb. Lite Mycket att tänka på. Åker hem från jobbet, lyssnar på musik som vanligt och gråter en skvätt. Dagen gråtattack. Går kanske över lite snabbare för var dag. Egentligen.
Hemma. Hungriga tonåringar i kombination med trött mamma = ingen bra ekvation. Låter mycket. I onödan. Till vilken nytta?
Sedan en tid tillbaka bor kidsen och jag själva i radhuset. Det betyder att det som förut delades på fyra (två) nu delas på tre (en). Sopberg, tvättberg, återvinningsberg........... Allt ska omfördelas, förhandlas och göras nytt. Får nästan träningsvärk ju. Ovant blir vant till slut. Med tiden. Det vet jag.
Då.
Ringer det på dörren. Och två av gårdens småflickor har plockat vitsippor till tant. Se där ja! Två fredsmäklare utan att de har en aning.
Sen lagar mina kids och jag köttfärsås och spagetti utan prut.
Allt ordnar sig till slut.

4 kommentarer:

  1. Vilka snälla flickor! Tänk vad mycket nytta de gjorde idag :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det brukar ju göra det. Ordna sig, alltså. Även om man inte tror på det i alla stunder.

    SvaraRadera
  3. Du vet var jag finns om du behöver tanka.
    Kram finaste Cina!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att jag missat något väsentligt :( Hoppas du är okej! Kram!

    SvaraRadera