söndag, juli 15, 2012

Sköna Söndag

Igår jobbade vi hårt i radhuset, Bästa Väninnan och jag. Gnodde på som tusan, städade, flyttade runt möbler, bar saker till förrådet, rensade ut onödiga saker och fick så ÄNTLIGEN ned altandynorna från vinden.
En vän som höll i stegen, en höjdrädd radhusinnehaverska som klättrade upp och för första gången i radhusets 8-åriga historia befann sig på vinden och saken var biff till slut.
In alles alla dynor kom ned men solstolarna gick jag bet på. Hur jag än vände och vred på dem fick jag inte ned dem genom luckan.
"Vafalls" tänkte jag men nöjde mig med dynorna. Jag kan i alla fall bara sitta på ett ställe i taget och den här sommaren får det bli på dynorna. Basta.
Sen så.
Började det att regna. Igen.
Ja. Varför inte?
Nu är det söndag.
Det regnar fortfarande.
Kidsen har åkt på semester med sin pappa, jag börjar jobba i morgon efter fem veckors ledighet och bästa resan evver, så:
Soffhäng. Perfekt dag för det!
Läsa lite i de här:



Kolla in den här snyggingen som Hamilton:



Och spana in lite tapetprover inför stundande sovrumsrenovering:



Eller spana in ett program på tvåan om svenska gitarrister. Vad jag gillar akustisk gitarr! Man blir ju glad i hela kroppen av det!!!


En laddabatterisöndag helt enkelt. Njuta av tystnaden. Mitt eget sällskap. Ja och så katten!

3 kommentarer:

  1. Låter som en mycket perfekt söndag!

    Lycka till på jobbet imorgon, jag har sett till att regnet fortsätter även denna vecka.

    SvaraRadera
  2. Nilla: Haha! Tackar! Då behöver jag inte oja mig över finväder där på kontoret! Det blir bra! ;)!

    SvaraRadera
  3. Ett du är tuff och två. Jag gillar fågeltapeten.

    SvaraRadera