fredag, februari 27, 2015

Envis. Ja tack!

Den här veckan har det jobbats in masse. Det är inte över än. Ikväll jobbar jag kväll. Till 22.30. Hej och hå! Jag kommer att missa premiären av Let´s dance och det tycker mitt ytliga jag är tråkigt.
Mitt andra jag njuter av att ha en ledig förmiddag, äta frukost framför nyhetsmorgon, läsa bloggar, dricka många koppar kaffe och summera veckan.
Veckan har varit, so far, omväxlande som vädret. Det jobbas i kulisserna för att få till för en ungdom. Det är inte helt enkelt. Mycket pappersarbete, intyg, väntan och så lite mer papper att fylla i. Rätt personer ska kontaktas. Hur lätt är det? Det är samordningspersoner hit och dit med obefintliga telefontider då 1000 personer ringer så det är bara att vänta till nästa vecka och göra ett nytt försök på yttepyttetelefontiden och hoppas att det löser sig så att en ersättning kan bli godkänd. Den blir det om ett visst intyg inkommer.
Försäkringskassan meddelar att det är fyra månaders handläggningstid. Efter att alla handlingar inkommit. Det känns just nu som det även är fyra månaders arbete att få till alla handlingar. TÅLAMOD. Man måste ha tålamod. Typ, Rom byggdes inte på en dag…….. 

1 kommentar:

  1. Nu tar jag till Maken och Yngstas gamla slitna uttryck (aktuellt för sisådär 15-20 år sen)
    "Tålamod är en fiskares bästa vän"
    Det var det första som dök upp i mitt huvud när jag läste! Telefontider, det måste vara superstressigt för dem också, att veta att man har så kort tid och då ringer verkligen alla! Korkat system!

    SvaraRadera