söndag, juli 24, 2016

Trädgårdsterapi

Lördagskvällen ägnade jag mig åt yttepyttetomten. Den behövde lite omsorg och jag mår bra av att fixa och dona med den. Det var bara katten, igelkotten och jag. Lugnt och stilla och jag behövde det efter en känslostormig dag. Att hinna ifatt mig själv. I morse upptäckte jag en hörna på altanen som kommer bli min frukostfavorithörna soliga dagar. Lite skymd, lite skugga och skönt att sitta.  Med det i ryggen tar jag tag i resten av dagen, hänga tvätt, fylla på kylskåpet och fixa middag till de hemvändande resenärerna.

En gammal stol fick färg och en blomma och får stå som dekoration till jättestora trädet.

Här kommer jag att äta fler frukostar. Ett bra ställe!

Planterade igår kväll. Sent omsider … men än är det sommar kvar!

Rosa fick det bli.

2 kommentarer:

  1. Så fint du har det! Ser väldigt mysigt ut :) Var det ett glatt gäng som kom hem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett glatt och nöjt gäng fikade på altanen! Skönt att ha dem hemma igen!

      Radera