söndag, januari 19, 2020

Fiske, sol och semmelslut

Gårdagen tillbringade jag med Store Bror vid en fiskesjö långt ute i skogen. Det var som balsam för själen. Tystnaden. Den helande tystnaden. Han hade gjort mackor och jag stod för kaffet, smakar alltid finfint utomhus. Vi fick ingen fisk, inte ett liv märktes där i sjön men vi nöjda ändå. Han fiskade, jag samlade skräp. Vi tog oss två vändor runt sjön och det var lika fint från vilket håll som helst.
Vi for hem lagom tills solen gick ned och på kvällen var vi på examenskalas. Min systerdotter har pluggat till förskolelärare och firades med ett överraskningskalas hos min mamma. Vi hippade och hurrade, åt god mat och det var en trevlig kväll.
Idag har varit en lugn dag. Promenerade runt ån och slank in på stadsmuseumet. Vi träffade på kompisar och gjorde sällskap runt på en utställning innan vi gick vidare i solskenet. Hade bespetsat mig på en semla sen på favoritfiket men de var tvärslut. Men vad är väl en semla??? 
Resten av dagen blev det soffläge. Rast, vila. 


Gråväder.



Solväder,


Examenstårta



En del av vår stad i solsken

1 kommentar:

  1. Vilka härliga dagar ni haft! Tårtan såg verkligen läcker ut!
    Själv sitter jag i soffan efter två kalas. Magen står åt alla håll.... phu!

    SvaraRadera