tisdag, april 06, 2021

Så var påsken slut

Häpp. Så var påsken över. En påsk med sol och varmt till isande vind och snö, typiskt aprilväder.
Helgen avslutade jag med två timmar i stallet, ridlektion och sen satt jag kvar en timme och tittade när vår ridlärare red en ny häst. Det tog fyra timmar, en varm dusch, en sovstund i soffan påklädd och inlindad i filt innan jag tinade upp sen. Den här isvinden som svept in är inte att leka med. 
Min höft bråkar mer än vanligt, så trist. Försöker komma fram till vårdcentralen men deras telefonkö är full från början, mycket hög belastning är budskapet. Nåja. Stretchövningar, Ipren och varm vetekudde gör att det går ändå fast sömnen blir lidande. Det känns direkt, orken blir noll och inget.

Men, har träffat mamma med make i helgen. De har fått första sprutan för några veckor sedan. Vi satt i uterummet en stund, skönt att se dem.
Nu ska huvudet ladda om från ledigt till jobb. Fyradagarsvecka. Det tycker jag är skönt.


1 kommentar:

  1. Ja, så kallt det varit i påsk. Inte verkar det bli varmare heller. Så skönt att du träffade din mamma. Min mamma får andra sprutan på måndag. Min chef och hans fru första på fredag.
    Ett tips att få upp värmen är att sätta fötterna i ett varmt fotbad och så ha en filt runt kroppen!
    Ha en fin fyradagarsvecka!

    SvaraRadera