söndag, juni 26, 2022

Annandag midsommar

Dagen idag har gått på repeat med den lilla tillägget trädgårdsfika. Gårdagens rabarberpajer avnjöts tillsammans med delar av mitt dreamteam och barnbarnen. Bästa gänget är de och jag mår bra när de är här. Det är varmt som bara den men vi har den perfekta platsen under äppelträdet och syrenen, det är skön skugga där. Vi behöver dock beskära syrenen ganska hårt, jag väntar så länge det går …
Jag laddar mentalt för nästa vecka som är den sista innan semestern, sen väntar fem veckors ledighet. 
Veckan kommer bli tuff, det vet jag redan. På torsdag skulle mamma fyllt 79 år, på fredag begravs hon. Vi har en del att fixa inför begravningen och jag hoppas att den här helgens vila bär mig till nästa lördag. Kan man andas ut då? Det är då det börjar på riktigt, livet utan mamma. 











2 kommentarer:

  1. Samtidigt är det då du kan slappna av och börja sörja på riktigt. Det får man, man får gråta hur mycket man vill. Glöm inte det! Tänker på er! Varm kram, Eval8

    SvaraRadera